Pavisam nesen Mozilla iegādājās visai interesantu jaunuzņēmumu Fakespot, kas interneta pārlūkprogrammām piedāvā paplašinājumu, kas spēj atpazīt viltus produktu atsauksmes. Ar jauno uzņēmumu Mozilla plāno palīdzēt saviem lietotājiem atpazīt maldinošas atsauksmes, lai pirms iepirkšanās internetā, pircēji droši varētu pārliecināties, ka iegādājas autentisku un kvalitatīvu produktu.
Fakespot paplašinājums izmanto mākslīgā intelekta un mašīnmācības tehnoloģiju kombināciju, lai atpazītu noteiktas pazīmes, kas liecina, ka publicētā atsauksme nav īsta. Bieži vien viltus atsauksmes tiek publicētu, lai uzlabotu konkrētu produktu reitingu un maldinātu pircējus par to kvalitāti. Jaunais paplašinājums, analizējot atsauksmes, piešķir tām uzticamības pakāpi, kur A ir uzticama atsauksme, bet F – neuzticama.
Nav zināms, kā tieši Mozilla integrēs Fakespot savā pārlūkprogrammā, iespējams, tas tiks iekļauts kā ikdienas funkcija, kas pieejama ikvienam. Paplašinājums nebūs ekskluzīvs tikai Firefox lietotājiem – tas “turpinās darboties visās lielākajās tīmekļa pārlūkprogrammās un mobilajās ierīcēs”. Mozilla visticamāk sekmēs paplašinājuma attīstību, jo nu tā izveides komandai būs pieejami vairāk līdzekļi.
Iespējams, ka radās jautājums – kā šis viss ir saistīts ar ChatGPT? Izrādās, ka mākslīgā intelekta tērzētavas tiek izmantotas, lai rakstītu atsauksmes tādos populāros interneta veikalos kā Amazon. Nereti vien, lasot šīs atsauksmes, var saprast, ka tās ir rakstījis robots, bet tas nav atturējis cilvēkus radīt desmitiem tūkstošu viltus atsauksmju. Papildus tam, arī jāatcerās, ka mākslīgā intelekta rīki dienu no dienas tiek uzlaboti un paliek arvien grūtāk atpazīt to veikumu no cilvēku darba.
Protams, daļa cilvēku pirms pirkuma ļoti rūpīgi veic tā izpēti un arī skeptiski skatās uz pārāk pozitīvām atsauksmēm. Neskatoties uz to, papildus rīks, kas palīdz analizēt internetā publicēto informāciju, varētu būt visai noderīgs. Pagaidām nav zināms, kad jaunā Fakespot un Mozilla integrācija būs pieejama ikvienam.
Avots: TechRadar