Izstrādātāju konferencē Google I/O 2018 kā vienu no novitātēm prezentēja projektu Google Duplex. Atšķirībā no daudziem citiem šis uzreiz pievērsa arī mainstream publikas uzmanību. Google Duplex ir telefona robots, kura uzdevums ir piezvanīt un cilvēka balsī pierakstīt saimnieku uz konkrētu laiku frizētavā vai pasūtīt galdiņu restorānā, vai veikt ko līdzīgu. To viņš dara fona režīmā bez tālruņa īpašnieka klātbūtnes. It kā boti nav nekāds jaunums, un visiem labi zināms, kā sarunājas Siri vai Cortana. Bet ja jums uz ofisu piezvanītu robots, vai jūs ar to runātu? Diezin vai… ja nu vienīgi pirmajā reizē, intereses dzīts.
Šā iemesla dēļ Duplex balss izveidota tāda, lai to nevarētu atšķirt no reāla cilvēka. Sistēmu vada “mākslīgais intelekts”, un tas sarunai pievieno dzīvās sarunas realitātes efektus kā “…ēēē…”, “…mmm…” nopūtas un tamlīdzīgus. Likās dīvaini, ka robots radīts kā viedtālruņa aplikācija, jo lielā daļā uzņēmumu rezervācijas var veikt internetā. Izrādās, ka ASV tas nav iegājies, un 60% pakalpojumu sniedzēju joprojām pieraksta klientus tikai pa tālruni.
Dažiem datordrošības ekspertiem šāds pavērsiens ne īpaši patīk. Ja klausules otrajā galā robotu vairs nevar atšķirt no dzīva cilvēka – tam varot būt tālejošas sekas. Citi atkal ir sajūsmā, un uzskata, ka sekmīgi veikts kārtējais etaps Tjūringa testa izpildē. Šobrīd vēl Duplex veicamo uzdevumu klāsts ir ļoti specializēts, uzsist klaču tas neprot. Tiklīdz robotam pajautās ko tādu, kas neattiecas uz darba laiku vai ēdienkarti – tas tūlīt apjūk. Google arī nav publiskojis Duplex attīstības roadmap, tāpēc nav skaidrs, vai tas ir tikai eksperiments vai arī projekts ar nākotni.