Honda palaiž un piezemē savu atkārtoti izmantojamo raķeti

Honda radītā raķete lidoja gandrīz veselu minūti un sasniedza 271 m augstumu, pirms veiksmīgi piezemējās 37 cm attālumā no mērķa.

Japānas autobūves uzņēmums Honda šonedēļ paziņoja, ka veiksmīgi veikts “eksperimentālās atkārtoti izmantojamās raķetes palaišanas un nosēšanās tests”. To izstrādājis uzņēmuma pētniecības un attīstības meitasuzņēmums.

Tas bija pirmais gadījums, kad Honda veiksmīgi nosēdināja raķeti pēc tam, kad tā sasniedza 271 metru augstumu. Vismaz tā lēsts preses relīzē.

Raķetas palaišana norisinājās Honda izmēģinājumu poligonā Taiki pilsētā Japānā, kas, kā norāda uzņēmums, “attīstās par ‘kosmosa pilsētu’, pateicoties publiskā un privātā sektora kopīgiem centieniem”, ieskaitot Japānas Aerokosmisko izpētes aģentūru (JAXA).

Gandrīz 6,4 metrus augstā raķete, kuras svars palaišanas brīdī pārsniedza 1 270 kilogramus, lidoja 56,6 sekundes, pirms tā nosēdās tikai 37 centimetru attālumā no paredzētā nosēšanās punkta uz četrām ievelkamām kājām, kas nodrošināja stabilitāti arī pacelšanās laikā.

Honda par saviem nodomiem attīstīt kosmosa lidojumu programmu pirmo reizi paziņoja 2021. gada beigās.

Lai gan uzņēmums līdz šim ir bijis atturīgs attiecībā uz projekta progresu, tas izmanto agrāk citās jomās izstrādātas tehnoloģijas. Šo tehnoloģiju vidū ir automatizētās braukšanas sistēmas, lai palīdzētu izveidot savu pirmo atkārtoti izmantojamo raķeti.

Uzņēmums kā galveno iemeslu savas palaišanas sistēmas izstrādei min augošo nepieciešamību pēc satelītiem, kas potenciāli varētu sniegt priekšrocības citās uzņēmuma darbības nozarēs. Tomēr konkrēti komercializācijas plāni vēl nav izstrādāti.

Honda raķešu izpēte joprojām atrodas fundamentālās izpētes fāzē. Nav pieņemti lēmumi par šo tehnoloģiju komercializāciju, taču uzņēmums turpinās progresu šajā jomā ar mērķi līdz 2029. gadam sasniegt tehnoloģisku spēju veikt suborbitālu palaišanu.”

Suborbitālais lidojums – jeb pacelšanās virs 100 kilometriem virs jūras līmeņa – būs nozīmīgs sasniegums uzņēmumam. Tomēr tas nav pietiekams augstums, lai veiksmīgi nogādātu satelītu orbītā.

Ņemot vērā izmaksas, Honda būs jāpieņem stratēģisks lēmums vai tas vēlas spert nākamo soli un konkurēt ar citiem privātiem uzņēmumiem, piemēram, SpaceX un Blue Origin, kuri jau spēj veikt orbitālos lidojumus.

Avots: TheVerge

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt