Facebook dibinātājs un vadītājs Marks Cukerbergs tika izsaukts uz ASV Kongresa atklāto sēdi, lai sniegtu liecības sakarā ar partnera Cambridge Analytica skandālu, kas nopludināja 87 miljonu soctīkla lietotāju datus. Arī spiegošana, maksas ieviešana Facebookā un citi jautājumi tika skatīti 5 stundas ilgajā pasākumā. Pēc incidenta atklāšanas Facebook akcijas nokrita par 7%, daudzi pameta sociālo tīklu, un pat izveidojās boikota kampaņa tviterī ar hashtag #deletefacebook.
Uz senatora Orina Heča (Orrin Hatch) jautājumu, vai būs Facebook maksas versija bez reklāmas, Cukerbergs atbildēja, ka par to tiekot domāts, un iespējams, ka būs. Tomēr tas nekādā veidā neietekmēs esošo bezmaksas soctīklu: “Mūsu misija ir mēģināt sasaistīt pec iespējas daudz cilvēku no dažādiem pasaules nostūriem. Šim nolūkam ir svarīgi, lai mūsu serviss būtu pieejams ikvienam.” Par to, kā varētu izskatīties maksas Facebook, Cukerbergs izvairījās atbildēt.
Kas attiecas uz soctīkla moderāciju, lielas cerības tiekot liktas uz mākslīgo intelektu. Biznesmenis solīja, ka AI bāzētie instrumenti drīz vien pratīs atfiltrēt nevēlamās publikācijas un iegrožot lietotājus, kuri pārkāpj noteikumus. Bet šobrīd tas vēl nav gatavs, un moderatoru štats tiks palielināts līdz 20,000 darbinieku.
Cukerbergs arī noliedza baumas, ka personalizētā reklāma tiekot balstīta uz noklausītām telefonsarunām, kuras iegūtas no viedtālruņa mikrofona. Uz senatora Gerija Pītersa jautājumu vai Facebook noklausās sarunas, atbilde bija kategorisks “nē”.
Kad saruna ievirzījās par Facebook monopolstāvokli, Cukerbergs patiešām nevarēja nosaukt nevienu nopietnu konkurentu. Tomēr lielās IT kompānijas kā Google, Apple, Amazon vai Microsoft tā vai citādi sastāda konkurenci. “Vidējais amerikānis lieto astoņas dažādas aplikācijas, lai sazinātos ar draugiem,” šādi biznesmenis mēģināja pārliecināt, ka Facebook ir tikai viens no daudziem, un nekāda monopolstāvokļa nav.
3 Responses
Neesot viņiem monopols. 😀
Nesaprotu to jautājumu par monopolu… Neviens neliedz jebkuram cept savu sociālo tīklu augšā, kas ir līdzīgs Facebook. Jautājums, protams, vai kāds viņu lietos, ja lieto jau Facebook?
Monopols tādā ziņā, ka Facebook sāk grābt visus lielos soc pakalpojumus – Whatsapp, Instagram, un daudzus, daudzus citus. Uz pasaules nav neviena cita kompānija, kurai piederētu tik daudz, tik populāri saziņas līdzekļi. Par to arī cepiens, neviens baigi neiespringtu, ja runa būtu tikai par Facebook.com, bet runa ir par Facebook Inc… un tas ir pavisam cits stāsts.