Pirmajā gadā, kad Microsoft izlēma cīnīties pret klimata pārmaiņām, uzņēmumam izdevās samazināt savas oglekļa emisijas par 6%. Lai gan tas varētu izklausīties pēc progresa, programmatūras gigants apgalvo, ka šis, protams, neatrisinās plašāku klimata pārmaiņu problēmu.
Klimata pārmaiņas, ko lielā mērā izraisa oglekļa dioksīda emisijas, ko rada, piemēram, enerģijas ražošana, transports, rūpnieciskie procesi un lauksaimniecība, izraisa tādas problēmas kā ārkārtēji laika apstākļi, sausums, plūdi, mežu ugunsgrēki un jūras līmeņa celšanās.
Microsoft aprakstīja savus centienus jaunā ilgtspējības ziņojumā un solīja lielāku pārredzamību, tostarp detalizētu informāciju par oglekļa uztveršanas projektiem, kuros tas ieguldīs. Uzņēmums izlaida Minecraft Sustainable City karti, lai mēģinātu parādīt dažus vides uzlabojumus.
“Minecraft” pilsētas kartē ir iekļautas sešas mācības par tādiem tematiem kā ilgtspējīga pārtika un būvmateriāli, alternatīvi enerģijas avoti un atkritumu apstrāde.
Microsoft prezidents Breds Smits min, ka gandrīz visi uzņēmuma iegādātie emisiju samazināšanas risinājumi ir īstermiņa un balstīti uz dabu. Šādi risinājumi var būt ziedojumi jaunu koku stādīšanai vai dažkārt vienkārša samaksa cilvēkiem, lai neizcirstu mežus.
Bloga ierakstā uzņēmums min, ka šis risinājums “nav tā raķete, kas mūs aizvedīs uz Mēnesi”. Pasaulei ir jāizstrādā ievērojami spēcīgāki uz tehnoloģijām balstīti risinājumi, nekā ir pieejami mūsdienās.
“Maksāt kādam, kas nerada oglekļa emisiju ir burtiski maksāt kādam, lai tas neko nedarītu. Mēs zinām, ka mēs neatrisināsim klimata krīzi, neko nedarot,” sacīja Breds Smits. Tāpēc Microsoft iegulda $1 miljardus savā Klimata inovāciju fondā, lai finansētu tehnoloģiju projektus, kas palīdzētu atbrīvoties no oglekļa dioksīda atmosfērā.
Pēdējā gada laikā, veicot oglekļa emisiju samazināšanas pasākumus, Microsoft maksāja citiem, lai samazinātu 1,3 miljonus tonnas oglekļa atmosfērā.
Līdz 2030. gadam pats uzņēmums vēlas kļūt oglekļa neitrāls. Ņemot vērā, ka gada laikā tam ir izdevies samazināt savu emisiju daudzumu par 6%, tas būs liels solis un prasīs izmaiņas paša uzņēmuma, kā arī piegādes partneru darbībās.
Avots: CNET