Pētījumi atklāj ka YouTube ‘’nepatīk’’ poga knapi strādā

YouTube jau kādu laiku ir atbrīvojies no patīk/nepatīk statistikas, zem satura veidotāju videoklipiem. Uzņēmums pieņēmis šādu lēmumu, lai padarītu platformu draudzīgāku un pieejamāku lietotājiem, kuri veido “valstisku saturu”, vai arī lietotājiem, kuru abonementu skaits nav pārāk liels. Platformas lietotāji nav pārāk priecīgi par šo izmaiņu.Vairums internetā min nepatiku par šīm izmaiņām. Coffeezilla piemēram min:  ”Šī izmaiņa palīdz tikai ļoti populāriem YouTube kanāliem un slikta satura veidotājiem”.

https://www.youtube.com/watch?v=kxOuG8jMIgI

Kam tad īsti domāta ”nepatīk” poga?

Poga, protams, domāta, lai izteiktu veidokli par redzēto videoklipu. Spiežot ”nepatīk” platformas apmeklētājs apliecina, ka viņam kaut kas nepatika videoklipā. Neredzot šādu statistiku, lietotājiem var veidoties savs uzskats par videoklipa kvalitāti.  Problēma rodas, kad videoklips ir patiešām slikts, piemēram, tas ir nepareizs pamācību video un cilvēki var ”iekrist” uz nepareizu informāciju.

Izpēte atklāj, ka ”nepatīk” un ”neesmu ieinteresēts” poga nestrādā pietiekami labi

Pat tad, kad cilvēks nevēlas redzēt kādu videoklipu, tas tik un tā parādās YouTube galvenajā cilnē.

Izmantojot 20000 YouTube lietotāju datus, Mozilla pētnieki atklāja, ka pogu ”nepatīk”, ”neesmu ieinteresēts”, ”noņemt video no vēstures” algoritmi nestrādā pietiekami labi. Veiksmīgākajāgadījumā šīs pogas  palīdzēs tikt vaļā  tikai no tikai puses nevēlāmā satura. Ziņu portāls The Verge min, ka pogas, nespēja bloķēt līdzīgu, nevēlamu saturu.

Poga “nepatīk” novērš  tikai 12% nevēleama satura no visiem ‘’nepatīk’’ vērtējumiem.

Arī citas platformas, piemēram, TikTok vai Instagram mēģina ieviest arvien vairāk atsauksmju rīku, kas ļauj lietotājiem ”kārtot” saturu. Taču lietotāji bieži sūdzas, ka, atzīmējot un dzēšot nevēlamu saturu, līdzīgs saturs tik un tā parādās viņu laika joslā. Mozilla pētniece Beka Riksa saka: ” Ne vienmēr ir skaidrs, kā platformas rīkojas ar cilvēku atsauksmēm.”

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt