Ātrās modes izplatītājs Shein saņem negatīvu kritiku par plāniem izvietot produktus Francijas universālveikalos.
Shein ziņo par plāniem novembrī atvērt pirmos fiziskos veikalus Francijā, kur paralēli notiek process pie likumodašanas, kas regulēšot ātrās modes industriju.
Tiešsaistes tirgotājs, kas lielāko daļu lēto drēbju ražo Ķīnā, atvērs durvis unversālveikalos Dižonā, Grenoblē, Reimsā, Limožā un Anžē, sadarbojoties ar nekustamo īpašumu uzņēmumu Société des Grands Magasins (SGM).
Līdz šim izplatītājs ir darbojies tikai tiešsaistē, atstatus no īslaicīgas darbības veikaliem, kas parādījušies pat Rīgā. Lēmums atvērt veikalus Francijā tiek pieņemts vien mēnešus pēc jaunā likuma. Tas paredz nodokli ātrās modes uzņēmumiem, pamatojoties uz ietekmi uz vidi, kā arī aizliedz reklāmas.
Shein arī saskarsies ar sekām kā “ļoti liela tiešsaistes platforma” zem ES sistēmas lielo tehnoloģiju ierobežošanas likuma. Kā arī nesen tai tika piespriests 149 milj. EUR sods par apgalvojumiem, ka platforma ievāca lietotāju datus bez piekrišanas.
SGM pieder Bazar de l’Hôtel de Ville (BHV) universālveikalu ķēde, un tas darbina virkni Galeries Lafayette veikalu Francijā. Shein savas tirdzniecības vietas uzstādīšot abās lokācijās, lai gan Galeries Lafayette “stingri iebilst” pret lēmumu, nepiekrītot ātrās modes veikala “praksēm”.
Parīzes mēre Anna Idalgo līdzīgi vēstīja tulkotā ziņojumā platformā LinkedIn. Viņa apgalvo, ka pilsēta “nosoda Shein izveidi” vietējā BHV veikalā. “Šī izvēle iet pretrunās ar Parīzes ekoloģiskajiem un sociālajiem mērķiem, kas atbalsta atbildīgu un ilgstpējīgu vietējo komerciju,” Hidalgo raksta.
Avots: TheVerge