Trampa ieviestais 25% autotarifs izraisa starptautisku kritiku

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien paziņoja, ka no nākamās nedēļas importētajām automašīnām tiks piemērots 25% muitas tarifs.

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien nāca klajā ar paziņojumu, ka no nākamās nedēļas importētajiem vieglajiem un vieglajiem kravas automobiļiem tiks piemērots 25% tarifs.

Tādā veidā Tramps paplašina globālo tirdzniecības karu, ko viņš uzsāka šogad, atgūstot Balto namu. Kā uzskata autobūves nozares eksperti, ieviestie tarifi palielinās cenas un apstādinās ražošanu.

Lūk, dažas reakcijas no pasaules līderiem un globāliem uzņēmumiem.

ES Komisijas priekšsēdētāja Ursula fon der Leiena

“Slikti uzņēmumiem, vēl sliktāk patērētājiem.”

Kanādas premjerministrs Marks Kārnijas

“Mēs aizstāvēsim mūsu darbiniekus, mēs aizstāvēsim mūsu uzņēmumus, mēs aizstāvēsim mūsu valsti, un mēs to darīsim kopā.”

Īlons Masks, Tesla izpilddirektors

“Svarīgi atzīmēt, ka Tesla šajā gadījumā nav neskarta. Tarifu ietekme uz Tesla joprojām ir ievērojama.”

“Tas ietekmēs to Tesla automobiļu detaļu cenu, kas nāk no citām valstīm. Ietekme uz izmaksām nav triviāla.”

Japānas premjerministrs Šigeru Išiba

“Japāna ir valsts, kas veic vislielākos ieguldījumus ASV, tāpēc mums ir jautājums, vai (Vašingtonai) ir jēga piemērot vienotus tarifus visām valstīm. To mēs esam uzsvēruši un turpināsim to darīt.”

Ķīnas Ārlietu ministrijas preses sekretārs Guo Jiakuns

“Nevienas valsts attīstība un labklājība netiek panākta, nosakot tarifus.”

Francijas prezidents Emanuels Makrons

“Tramps lūdza Eiropai tērēt vairāk aizsardzībai, lai nebūtu konsekventi, lai mums piemērotu muitas tarifus.”

“Sadarbosimies ar ES, lai meklētu, kā pasargāt mūsu nozares.”

Vācijas ekonomikas ministrs Roberts Habeks

“Tagad ir svarīgi, lai ES stingri reaģētu uz šiem tarifiem. Ir skaidri jāparāda, ka mēs tos nepieņemsim ar vilcināšanos.”

Apvienotās Karalistes finanšu ministre Reičela Rīvsa

“Tirdzniecības kari nenāk par labu nevienam.”

ASV nacionāla ārējās tirdzniecības padome, kas pārstāv ASV uzņēmumus

“Automašīnu importam piemērojot tarifus, pastāv risks, ka tiks apdraudēta konkurētspēja un gatavība eksportam nozarē, kuras panākumi ir atkarīgi no integrētām starptautiskām piegādes ķēdēm un tirgiem.”

“Mēs mudinām administrāciju pievērst uzmanību ASV autobūves nozares konkurētspējai un par prioritāti noteikt tirgus atvēršanas iespējas tiem autobūves uzņēmumiem, kuri ražo automobiļus eksportam ASV.”

Kanādas autoražotāju organizācijas prezidents un izpilddirektors Dāvids Adamss

“Tarifi ir nodokļi, kas kaitē patērētājiem, palielinot izmaksas un paaugstinot inflāciju, turklāt tie arī netaisnīgi ietekmē darba ņēmējus abās robežas pusēs. Mums ir nepieciešams ilgtermiņa risinājums, kas atceļ šos nepamatotos tarifus un nodrošina stabilitāti un konkurētspēju visiem Ziemeļamerikas uzņēmumiem.”

Eiropas auto piegādātāju asociācija

“ASV lēmums piemērot 25% tarifu vieglajiem un vieglajiem kravas automobiļiem, kas nav ASV ražoti, ir kļūdains un kaitīgs visiem, tostarp ASV.”

Apvienotās auto darbinieku arodbiedrības prezidents Šons Fains

“Mēs apsveicam Trampa administrāciju par tās centieniem izbeigt brīvās tirdzniecības katastrofu, kas gadu desmitiem ir izpostījusi strādnieku šķiras kopienas… Šie tarifi ir nozīmīgs solis pareizajā virzienā autobūvniekiem un strādnieku kopienām visā valstī, un tagad automobiļu ražotājiem, sākot no “Lielā trijnieka” līdz Volkswagen un citiem, ir jāatgriež labas arodbiedrību darba vietas ASV.”

IMF

Ja Trampa tarifi tiks saglabāti, tie radīs “būtisku negatīvu ietekmi” uz Kanādas un Meksikas izaugsmes perspektīvām.

UBS

“Tarifi varētu arī izjaukt piegādes ķēdes, kavēt investīcijas un ievērojami paaugstināt patēriņa cenas, vienlaikus potenciāli izraisot tirdzniecības strīdus ar Eiropu, Japānu un Dienvidkoreju.”

“Mēs joprojām sagaidām būtisku tarifu paplašināšanos, kas, iespējams, turpmākajās nedēļās izraisīs “aci pret aci” eskalācijas ciklu un palielinās tirgus svārstīgumu.”

JP Morgan

“Stingrie un plaša mēroga tarifi, visticamāk, izraisīs piegādes ķēdes traucējumus visā pasaulē, nekavējoties ietekmējot oriģināliekārtu ražošanu, kas, visticamāk, būs lielāks nekā ietekme uz pieprasījumu tuvākajā laikā, samazinot krājumus un piegādes dienu skaitu.”

WEDBUSH

“Mūsuprāt, šie sākotnējie tarifi (ja tie saglabāsies pašreizējā formā) ārvalstu (un daudziem ASV) autoražotājiem radīs viesuļvētru un galu galā palielinās automobiļu vidējo cenu par 5000 līdz 10 000 EUR.”

Capital.com tirgus analītiķis Kails Rodda

“Manuprāt, lielas bažas rada tas, ka šie tarifi ne tikai radīs traucējumus un būs ekonomiski kaitīgi, bet arī norāda uz to, ka Trampa administrācijas globālās tirdzniecības satricinājums ne vienmēr beigsies ar nākamās nedēļas paziņojumu.”

“Tas potenciāli vēl vairāk ieildzina tirdzniecības nenoteiktību un rada jautājumu par to, cik radikālas pārmaiņas pasaules tirdzniecības kārtībā Tramps cenšas ieviest.”

BMW

“Tirdzniecības konflikts starp šiem ekonomiskajiem reģioniem (Eiropas Savienību un Amerikas Savienotajām Valstīm) nedotu nekādu labumu.”

“Tāpēc abām pusēm būtu nekavējoties jāpanāk transatlantiska vienošanās, kas veicina izaugsmi un novērš izolācijas un tirdzniecības šķēršļu spirāles veidošanos.”

Ferrari

“Cenu palielinājums līdz 10% pārējiem Ferrari modeļiem.”

Autoforecast risinājumu analītiķis Sems Fiorani

“Skaidrs, ka būs uzvarētāji un zaudētāji… Uzņēmumi, kas ir ieguldījuši simtiem miljonu un miljardiem dolāru rūpnīcās Kanādā un Meksikā, visticamāk, piedzīvos dramatisku peļņas samazinājumu nākamajos ceturkšņos, ja ne pāris gados. Mēs gatavojamies koriģēt savas pārdošanas un ražošanas prognozes, jo tas radīs haosu.”

Edmunds analītiķe Džesika Caldvela

“Daudzas transportlīdzekļu detaļas tiek piegādātas no visas pasaules, kas palielinātu remonta izmaksas automobiļu īpašniekiem un atjaunošanas izmaksas dīleriem. Iespējams, palielināsies arī apdrošināšanas prēmijas, jo palielināsies arī izmaksas par visiem negadījumiem, kuros iesaistītas jaunas detaļas.”

Ontraio premjers Dags Fords

“Esmu runājis ar premjerministru Kārniju. Mēs esam vienisprātis, ka Kanādai ir jābūt stingrai, spēcīgai un vienotai. Es pilnībā atbalstu federālās valdības gatavotos atbildes tarifus, lai parādītu, ka mēs nekad neatkāpsimies.”

Vācijas autobūves nozaresasociācijas VDA prezidente Hildegarda Mellere

“Paziņotie ASV papildu tarifi 25 % apmērā visiem vieglajiem automobiļiem un vieglajiem kravas automobiļiem, kas nav ražoti ASV, ir liktenīgs signāls brīvai un uz noteikumiem balstītai tirdzniecībai… Vācijas autobūves nozare aicina uz tūlītējām sarunām starp ASV un ES par divpusēju nolīgumu.”

Apvienotās Karalistes motoru ražotāju un tirgotāju biedrības vadītājs Maiks Houzs

“Prezidenta Trampa šodienas paziņojums nav pārsteidzošs, tomēr ir sarūgtinošs, ja, kā šķiet, papildu tarifi tiks piemēroti Apvienotajā Karalistē ražotiem automobiļiem… Tā vietā, lai piemērotu papildu tarifus, mums būtu jāizpēta veidi, kā abpusēji izdevīgu attiecību ietvaros radīt iespējas gan Lielbritānijas, gan Amerikas ražotājiem.”

Avots: Reutres

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt