Vjetnama draud aizliegt Temu un Shein

Vjetnama paziņoja, ka Shein un Temu līdz novembra beigām jāreģistrē darbība valstī, pretējā gadījumā to domēni un lietotnes valstī tiks bloķētas.

Vjetnama paziņoja, ka Ķīnas tiešsaistes tirgotājiem Shein un Temu līdz novembra beigām jāreģistrējas valdībā, citādi to domēni un lietotnes tiks bloķēti. Valdība un vietējie uzņēmumi izteikuši bažas par platformu ietekmi uz vietējo tirgu zemo cenu dēļ, kā arī par potenciāli viltotu preču tirdzniecību.

Vjetnamas tirdzniecības ministra vietnieks Ngujens Hoangs Longs valdības sanāksmē paziņoja, ka ministrija ir sadarbojusies ar Shein un Temu licencēšanas jautājumā. “Saskaņā ar ministrijas ziņojumu, ja šīs platformas nesadarbosies, Rūpniecības un tirdzniecības ministrija koordinēs darbības ar atbilstošajām iestādēm, lai ieviestu tehniskus pasākumus, piemēram, bloķētu lietotnes un domēnus,” teikts Longa paziņojumā.

Ātrās modes apģērbu mazumtirgotājs Shein Vjetnamā darbojas jau vismaz divus gadus. Arī Temu, kas pieder Ķīnas e-komercijas gigantam PDD Holdings pagājušajā mēnesī padara iespējamu iepirkšanos Vjetnamas patērētājiem.

Paziņojumā aģentūrai Reuters mazumtirgotājs Shein norādīja, ka tas pārdod preces tieši Vjetnamas patērētājiem. Uzņēmums norādija, ka “ir apņēmies ievērot Vjetnamas likumus un noteikumus” un “šajā jautājumā cieši sadarbojas ar vietējām iestādēm”. Temu plašākus komentārus nesniedza.

Vjetnama atļauj atbrīvot no pievienotās vērtības nodokļa importētās preces, kuru vērtība nepārsniedz 37 EUR. Finanšu ministrija paziņoja, ka lielākā daļa preču, kas gūst labumu no piešķirtā nodokļu atvieglojuma, tiek importētas, izmantojot e-komercijas platformas. Sekojoši aktualizējies jautājums par potenciālu atvieglojuma likvidēšanu.

Gan Temu, gan Shein saskārušies arī ar pastiprinātu kontroli un juridiskām problēmām citviet. Pagājušajā mēnesī Indonēzija pieprasīja, lai Apple un Google bloķētu Temu no lietotņu veikaliem. Pieprasījuma mērķis balstījās mazo tirgotāju pasargāšanā no konkurences ar izteikti lētām precēm.

Saskaņā ar pagājušajā nedēļā publicēto Google, Temasek un Bain & Company ziņojumu Vjetnamas e-komercijas tirgus šogad ir pieaudzis par 18% un ir 20 miljardu EUR vērts, kas ir trešais lielākais tirgus Dienvidaustrumāzijā aiz Indonēzijas un Taizemes.

Avots: Reuters

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt