Uzņēmums Microsoft, kam pieder Xbox, ir noraidījis apgalvojumus, ka uzņēmuma plāns iegādāties spēles Call of Duty izstrādātāju Activison Blizzard, var negodīgi ietekmēt konkurenci ar Sony, kam pieder PlayStation.
Microsoft vēlas nopirkt uzņēmumu Activision Blizzard, kas izstrādājis arī tādas spēles kā World of Warcraft, Overwatch un arī Candy Crush par gandrīz 70 miljardu ASV dolāru (apmēram 72 miljardu eiro). Šo pirkumu Microsoft varētu izmantot, lai būtu soli priekšā saviem konkurentiem.
Activision Blizzard ir viens no lielākajiem video spēļu ražotājiem visā pasaulē un uzņēmuma spēle Call of Duty ir piesaistījusi miljoniem spēlētāju.
Microsoft cer, ka darījums tiks pabeigts līdz 2023. gada jūnijam. Taču pagājušajā mēnesī Konkurences tirgus iestāde (CMA) paziņoja, ka tā lūgs neatkarīgu komisiju izskatīt priekšlikumu. CMA ierosina, ka uzņēmuma iegāde ļautu Microsoft izveidot monopola situāciju, padarot Call of Duty un citas Activision Blizzard videospēles pieejamas primāri tikai XBOX, PC un Game Pass lietotājiem.
Uzņēmums Sony reaģējis uz CMA lēmumu turpināt izskatīt un izmeklēt darījumu starp Microsoft un Activision Blizzard un saka, ka atbalsta šādas darbības. “Atļaujot Microsoft iegūt kontroli pār Activision spēlēm, piemēram, Call of Duty, šis darījums varētu veidot negatīvu ietekmi uz videospēļu nozari un nākotni’’, teikts uzņēmuma paziņojumā Gamesindustry.biz
‘’Mēs vēlamies garantēt, ka PlayStation spēlētājiem ir augstākās kvalitātes spēļu pieredze, un mēs novērtējam CMA vērību uz spēļu tirgus aizsardzību.’’
Šobrīd šķiet, ka Sony protesti sāk nepārprotami kaitināt Microsoft, jo uzņēmums uz konkurenta komentāru atbildējis: ‘’Sony ir spēļu konsoļu līderis, tāpēc no biznesa viedokļa tas būtu absolūti bezjēdzīgi izņemt Call of Duty spēli no PlayStation spēļu klāsta.”
CMA publicētāja detalizētajā pārskatā par lēmumu sākt padziļinātāku izmeklēšanu tiek minēts, ka “Call of Duty esot pietiekami svarīga spēle, lai gadījumā ja Sony vairs nevar to piedāvāt saviem klientiem, uzņēmums varētu zaudēt ievērojamu ienākumu daļu.” Pārskatā arī teikts, ka “Microsoft ir ievērojis šo pieeju vairākos iepriekšējos gadījumos, kad iegādājies spēļu studijas un padarījis studiju turpmākās spēles ekskluzīvas tikai Xbox konsolēm.” Pats uzņēmums gan min, ka ir apņēmies saglabāt esošās Activison spēles, tostarp Call of Duty, pieejamas PlayStation. Taču tas varētu neattiekties uz turpmākajām spēlēm.
Microsoft jau pieder 23 spēļu studijas, tostarp Mojang, kur izstrādāta spēle Minecraft un Bethesda studija, kas slavena ar Fallout un Elder scrolls spēļu franšīzi. Piemēram, nākamā gaidāmā spēle no Bethseda – Starfield būs ekskluzīvs produkts, kas pieejams tikai Xbox un PC. Pamatojoties uz Microsoft publiskajiem paziņojumiem, tas varētu attiekties arī uz Elder Scrolls IV.
Uzņēmums Sony paziņojumā norādīja, ka darījums ir slikts konkurencei, slikts video spēļu industrijai un slikts pašiem spēlētājiem. “Šis darījums sniegtu Microsoft Xbox ekosistēmai unikālu tehnoloģiju un satura kombināciju un līdz ar to dominējošu stāvokli spēļu industrijā, radot postošas sekas pašiem, patērētājiem un neatkarīgiem izstrādātājiem.”
Microsoft atbildot min:
- Microsoft pietrūkst mobilo videospēļu saturs, un Activision pieder Candy Crush Saga – viena no populārākajām viedtālruņu videospēlēm pasaulē.
- CMA nostājas Sony pusē “bez atbilstoša līmeņa kritikas pārskatīšanas’’ un ‘”pārvērtējot’’ Call of Duty spēles spēku un ietekmi, ka tā varētu izjaukt spēļu industriju.
- Sony pašiem 2021. gadā bija 280 PlayStation ekskluzīvas spēles, un Sony noraidījis iespēju sadarboties ar Microsoft, neatļaujot Game pass platformai eksistēt uz PlayStation.