Aptauja: 50 % sociālo tīklu lietotāju Latvijā atteikušies no vismaz viena sociālā tīkla

Puse jeb 50 % sociālo tīklu lietotāju Latvijā pēdējo trīs gadu laikā ir atteikušies no vismaz viena sociālā tīkla, liecina jaunākie “Tele2” aptaujas dati. Visbiežāk sociālo tīklu lietotāji atteikušies no “X”/”Twitter” (23 %), “Snapchat” (19 %), kā arī “LinkedIn” un “TikTok” (17 %).

Sociālos tīklus visbiežāk pārtraukuši lietot cilvēki vecumā līdz 39 gadiem, un kā galvenie iemesli tiek minēti zema satura kvalitāte, uzmanības novēršana no būtiskākām lietām un pārmērīgs laika patēriņš. Jāatzīmē, ka sievietes vecumā no 18 līdz 39 gadiem biežāk nekā vīrieši uzsvērušas arī sociālo tīklu negatīvo ietekmi uz psiholoģisko veselību.

“No aptaujas datiem redzams, ka atteikšanās no kāda sociālā tīkla lietošanas sniedz konkrētus ieguvumus. Proti, katrs otrais lietotājs atzīst, ka tā rezultātā viņiem ir vairāk brīva laika un uzlabojusies pašsajūta,” stāsta “Tele2” komercdirektora p. i. Raimonds Janševskis. “Mūsdienās pilnībā atteikties no sociālajiem tīkliem, iespējams, nav reāli, jo tie ir kļuvuši par daļu no mūsu ikdienas – gan darbā, gan privātajā dzīvē. Taču ikviens var pārskatīt savus sociālo tīklu lietošanas paradumus – gan to, cik daudz laika tīkliem tiek veltīts, gan kādu saturu mēs patērējam.”

Interesanti, ka jaunieši vecumā no 18 līdz 29 gadiem daudz biežāk nekā citas vecuma grupas kā atteikšanās iemeslu min draugu un paziņu mazo aktivitāti konkrētajā sociālajā tīklā. Savukārt vīrieši biežāk nekā sievietes ir pārtraukuši lietot “Facebook” un “Instagram”.

“Tele2” aptauja veikta sadarbībā ar “Norstat” 2025. gada septembrī, aptaujājot 1011 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt