Baltijas valstīs turpina pieaugt lietoto auto tirgus, taču līdzās tam dati liecina, ka 24% no lietotajiem auto vietējā tirgū ir ar mainītu nobraukumu. Iegādājoties spēkratu no privātpersonas, pastāv risks, ka preces vērtība nav pielīdzināma patiesajam tehniskajam stāvoklim, turpretim sertificēti auto dīleri piedāvā auto ar pārbaudītu vēsturi un garantiju.
Kopējā tendence visās Baltijas valstīs liecina, ka biežāk auto īpašnieki izvēlas tieši lietotas automašīnas. Pēc AutoTyrimai datiem, Latvijā reģistrēto lietoto auto skaits ir par trim reizēm lielāks nekā jauno, savukārt Lietuvā lietoto auto pārsvars ir sešas reizes lielāks, Igaunijā atšķirība nav tik izteikta – pārsniedzot jaunos auto par vienu reizi.
Moller Auto grupas uzņēmumu valdes locekle Izīda Gerkena skaidro, ka galvenais iemesls, kādēļ pircēji dod priekšroku lietotiem, nevis jauniem auto ir pieejamāka cena un plašās izvēles iespējas. “Pieprasījuma pieaugumu mazlietoto auto segmentā aizvadītajā gadā izjutām arī mēs. Salīdzinot ar 2020. gadu, uzņēmuma peļņa šajā segmentā pieauga par 20%,” skaidro Gerkena.
Moller Auto mazlietoto auto segmentā, nemainīgu līdera pozīciju Volkswagen klāstā saglabā Passat, Tiguan un Golf, savukārt Audi – A4, A6, Q5, kā arī Q7. Līdzās šiem spēkratiem pērn piegādāti arī tādi reti modeļi kā Audi TTRS un Audi SQ8.
Mazlietoto auto klāstu veido nomas auto un mazlietotas automašīnas, kas kalpojušas kā pirmā iemaksa jauna spēkrata iegādei. Tāpat šajā klāstā ir automašīnas, kas iegādātas izsolēs un no ražotāju demo automobiļu parkiem.
Kā apliecina carVertical veiktais pētījums, kurā pārbaudītas apmēram 900 000 automašīnu vēstures, visbiežāk krāpšanās ar nobraukumu ir sastopama tieši Latvijā. 24% no pārbaudītajiem transporta līdzekļiem vietējā tirgū uzrāda odometra manipulācijas pazīmes. No tā neatpaliek arī pārējās Baltijas valstis, ieņemot 3. un 4. vietu – Igaunija ar 19% un Lietuva ar 18%. Kopumā tieši Centrāleiropa un Austrumeiropa ir centrs krāpniecībai ar automašīnu nobraukumiem.