Latvijas reklāmas aģentūra McCann Riga izcīnījusi sudraba apbalvojumu prestižajā Golden Drum radošuma festivālā par valsts mēroga kampaņu Valsts asinsdonoru centram. Balvu festivālā Portorožā, Slovēnijā, aģentūras vārdā saņēma Latvian Art Directors Club (LADC) pārstāvji, apliecinot kampaņas starptautisko nozīmi un radošo izcilību.
Kampaņa “Piepildi karogu”, kas jau iepriekš guvusi starptautisku atzinību, aizstāja tradicionālo Latvijas karogu ar jaunu versiju, kurā tumši sarkanā krāsa tika samazināta līdz proporcijai, kas atbilst tam Latvijas iedzīvotāju skaitam, kuri kaut reizi mūžā ir ziedojuši asinis. Šis jaunais karogs tika uzvilkts valsts iestāžu un uzņēmumu mastos visā Latvijā, kļūstot par spēcīgu un pamanāmu elementu publiskajā telpā.
“Asinsdonoru reklāma, kas neizskatās pēc reklāmas, bet pēc valsts karoga, ir robežsituācija starp dizainu, simbolu un realitāti. Mēs gribējām radīt darbu, kas ne tikai izskaidro, bet liek just, jo karogs kā metafora runā par sabiedrības līdzdalību – ja neviens neko nedara, tas burtiski izbalē,” norāda Valters Jonāts, McCann Rigapartneris un radošais direktors.
Šogad saņemta vēl viena balva – bronzas novērtējums, ko saņēma “The SSE 500” veidotā kampaņa, kasveiksmīgi apvienoja digitālos un sociālo mediju risinājumus, radot kopienu, kas atzīmē 500 ievērojamākos SSE Riga absolventus – izceļot izglītības ietekmi uz reģiona attīstību un iedvesmojot jauno paaudzi.
Šī nav pirmā reize, kad McCann Riga triumfē Golden Drum festivālā. 2024. gadā aģentūra saņēma Bronze Drum par kampaņu “Kidnapped by Russia”, kas pievērsa uzmanību Krievijas organizētajai Ukrainas bērnu deportācijai un kļuva par spēcīgu sabiedrības līdzdalības un politiskās drosmes simbolu.
2023. gadā aģentūra saņēma zelta godalgu par sabiedrības izglītošanas kampaņu “Izcila vieta atkritumu poligonam”, kas tika veidota pēc “Getliņi EKO” pasūtījuma. Šie panākumi nostiprina Latvijas vadošās reklāmas aģentūras titulu – šo statusu McCann Riga jau astoņus gadus pēc kārtas iegūst valsts nozīmīgākajā reklāmas festivālā ADWARDS, saņemot Gada aģentūras balvu. Turklāt 2025. gada Golden Drum festivālā titulu Network of the Year ieguva McCann Worldgroup, kuras sastāvā ir arī McCann Riga, apliecinot tīkla radošo izcilību globālā mērogā.