Mājas apsaimniekošanas platforma DoBu, kuras pamatā ir mākslīgais intelekts, strauji guvusi popularitāti kaimiņvalsts Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītāju vidū, un šī gada pavasarī savu nākamās paaudzes MI programmatūru piedāvās jauniem attīstības projektiem arī Latvijā. Jaunuzņēmums jau parakstījis pirmo līgumu ar viena no Rīgas populārāko jauno dzīvojamo rajonu “Parka Kvartāls” attīstītājiem.
DoBu palīdz nekustamo īpašumu attīstītājiem efektīvāk pārvaldīt garantijas problēmas un incidentus, vienlaikus palīdzot mājokļu īpašniekiem saņemt tūlītējas atbildes par savu jauno mājokli. Turklāt DoBu vienkāršo ziņošanu un garantijas gadījumu izsekošanu un atgādina par nepieciešamību veikt apkopi.
“Līdz šim mājokļu īpašniekiem, kuri pārvācas uz jauno māju, tika izsniegti simtiem dokumentu, kuri netika izlasīti, un tā vietā jautājumi tika uzdoti dažādām atbildīgajām pusēm, kurām bija nepieciešams ilgāks laiks, lai sniegtu atbildes. Ar mākslīgā intelekta palīdzību DoBu platforma sniedz tūlītējas atbildes uz mājokļu īpašnieku jautājumiem, pamatojoties uz viņu mājokļa specifiku un nepieciešamības gadījumā pievienojot atbilstošus rasējumus un attēlus. Tas būtiski ietaupa attīstītāju laiku un citus resursus klientu jautājumu risināšanā, un, atšķirībā no cilvēkiem, mākslīgais intelekts reaģē uzreiz un ir pieejams jebkurā diennakts laikā,” skaidro Rasmuss Merirands (Rasmus Merirand), DoBu dibinātājs, piebilstot, ka DoBu sniedz mājokļu īpašniekiem atbildes gan par ikdienišķām situācijām, gan sarežģītākiem jautājumiem.
Pirmais dzīvojamais rajons Rīgā, kur pieejams DoBu, ir Reterra un Invego attīstītais projekts “Parka Kvartāls”. Uzņēmuma Invego, kas pazīstams ar jaunu standartu radīšanu nekustamo īpašumu attīstībā, izpilddirektors Kristjans-Tūrs Vahi (Kristjan-Thor Vähi) ir ļoti gandarīts par jauno lietotni. “Pamatojoties uz atgriezenisko saiti, kas iegūta no mājokļu īpašniekiem, izmantojot DoBu, attīstītājs var samazināt problēmu rašanos un proaktīvi tās risināt. Galu galā uzvar visi, jo mājokļu īpašniekiem ir mazāk raižu un attīstītājam mazākas izmaksas,” atzīmē Kristjans-Tūrs Vahi, piebilstot, ka Invego ir uzsācis ilgtermiņa sadarbību ar DoBu, integrējot to arī jau ekspluatācijā nodotos mājokļos, kas atrodas garantijas periodā, un pievienojot to arī vairāk nekā 3000 jauniem mājokļiem, kuru būvniecība plānota tuvāko 10 gadu laikā, tādējādi paceļot klientu pieredzes kvalitāti jaunajos projektos augstākā līmenī.
“Iesniedzot garantijas lietu, DoBu MI nepieciešamības gadījumā uzdod precizējošus jautājumus, apkopo informāciju un automātiski pārsūta to pareizajam adresātam, kas var būt būvniecības vai apsaimniekošanas uzņēmums. Turklāt sistēma atgādina mājokļa īpašniekam veikt svarīgus apkopes darbus, kas nepieciešami, piemēram, dažādu ierīču un sadzīves tehnikas funkcionalitātei un garantijas saglabāšanai,” par DoBu piedāvātajiem ieguvumiem stāsta Rasmuss Merirands.
Pēc DoBu dibinātāja domām, paplašināšanās un ienākšana Latvijas tirgū ir likumsakarīgs nākamais solis, jo klientu pieredzes platforma ir sevi ātri pierādījusi, un esošie klienti vēlējās izmantot DoBu visos savos attīstības projektos. “Visi nekustamo īpašumu attīstītāji, kas ir izmēģinājuši DoBu, jau ir sākuši to izmantot savās jaunbūvēs vai ir procesā, lai to ieviestu, un mēs redzam, ka tuvākajos gados Rīgā tiks uzbūvēts rekordliels jaunbūvju skaits. Cilvēkiem, kas pārvācas uz pavisam jaunu mājokli, DoBu ir loģiska pievienotā vērtība un lielisks instruments attīstītājiem, lai palielinātu efektivitāti un māju īpašnieku apmierinātību,” skaidro Rasmuss Merirands.
DoBu ir strauji augošs Igaunijas tehnoloģiju uzņēmums, kas ir izveidojis uz mākslīgo intelektu balstītu platformu, kas atvieglo komunikāciju starp mājokļu īpašniekiem un nekustamo īpašumu attīstītājiem un vienkāršo garantijas jautājumu pārvaldību.
DoBu automatizē garantijas lietu iesniegšanu, nepieciešamās informācijas ievākšanu un lietu pārsūtīšanu pareizajam adresātam atbilstoši garantijas noteikumiem. Platforma palīdz mājokļu īpašniekiem izsekot mājas uzturēšanai un garantijas derīgumam, vienlaikus nodrošinot skaidru pārskatu par mājas apdares materiāliem, ierīcēm un dokumentāciju.
Attīstītājiem DoBu ietaupa laiku, kas pavadīts, atbildot uz klientu jautājumiem, un rada vērtīgu ieguldījumu, lai novērstu atkārtotus jautājumus un problēmas, palīdz uzlabot pakalpojumu kvalitāti un paātrina risinājumu sniegšanu.