Priekšnoteikums veiksmīgai geiminga sesijai – atbilstošs internets

Geimings pēdējos pāris gados ir piedzīvojis īstu popularitātes kāpumu, un eksperti rēķina, ka pērn pasaulē globālie ieņēmumi šajā nozarē būs sasnieguši 200 miljardus dolāru. Arī Latvijā arvien biežāk dzirdam par šo nodarbošanos, kas vieno gan pusaudžus, gan arī jau pieaugušos. Turklāt daži no spēļu entuziastiem ir kļuvuši par profesionāļiem, kas veido veiksmīgu geimeru karjeru un no tās gūst ienākumus. Kāda ir interneta nozīme, lai sasniegumus šajā neparastajā karjerā neierobežotu, stāsta satura veidotājs un geimeris Andris Grīnbergs jeb grianD. 

Datorspēļu nozare ir milzīgs bizness ne tikai spēļu platformām, bet arī pašiem spēlētājiem, no kuriem daudziem datorspēļu spēlēšana un šī procesa pārraidīšana tiešsaistē ir ienākumu avots. Un tas ir ļoti atkarīgs no kvalitatīva interneta. Neatkarīgi no tā, kādas spēles izvēlas – vienas personas spēles ar uzbrukumiem un ieročiem vai, piemēram, Minecraft – lai bez problēmām spēlētu spēles tiešsaistē, ir nepieciešams augstas kvalitātes internets, un to īpaši uzsver arī Andris: “Interneta kvalitāte šobrīd ir viena no svarīgākajām lietām, īpaši, ja spēles tiek spēlētas internetā. Mūsdienās spēles bieži iegādājamies digitālajās versijās, tādēļ svarīgi arī, lai tās varētu pēc iespējas ātrāk lejupielādēt. Lai nav situācija, ka iznāk spēle, bet tev vēl divas dienas jāgaida, kamēr tā lejupielādējas datorā, kamēr visi citi jau spēlē. Savukārt tiešraides bez normāla interneta nav pat iedomājamas.” 

Stabils internets

Labākā izvēle geimeriem būs optiskais internets, kas ir ātrākais, stabilākais un uzticamākais interneta pieslēguma veids. Optiskais internets tiek pārraidīts pa optiskās šķiedras vadiem, kas nodrošina lielu datu pāraides ātrumu. To piedāvā dažādi operatori un, ja vien attiecīgajā adresē ir iespējams šādu internetu ievilkt, tad to ir vērts darīt, lai izdzīvotu tiešām kvalitatīvas spēles sesijas. Piemēram, Tet nodrošinātais līdz pat 1000 Mbit/s optiskā interneta ātrums ļauj jebkuru spēli spēlēt bez pārrāvumiem un aizkavējumiem, piemēram, Twitch platformas tiešraižu straumēšanā. Turklāt vēl viena optiskā interneta priekšrocība ir atsevišķi izdalītais interneta pārraidīšanas kanāls, kāds, atšķirībā no mobila interneta, ir fiksētā interneta lietotājiem un ļauj būt pārliecinātiem par pieejamā interneta kvalitāti. Tāpat tikai uzticams pakalpojuma sniedzējs ar kvalitatīvi izbūvētu pamattīklu ļaus izvairīties no Packet Loss jeb tā, ka nosūtītais signāls nenonāk līdz saņēmējam, kas, piemēram, datorspēlē varētu radīt situāciju, ka kāda no dotajām spēles komandām nemaz netiek izpildīta. 

Kā atzīst Andris: “Ir spēles, kur īss pārrāvums netraucēs, bet ir citas, kurās tas radīs būtiskas problēmas – piemēram, spēlējot Counter-Strike – ja pazūdi un it kā “izej” no spēles, tad esi gan pievīlis savu komandu, gan arī pati spēle liedz tuvāko pusstundu atgriezties atpakaļ tajā, lai turpinātu. Protams, ja veido tiešraides, tad katrs pārrāvums, pēc kura jāatjauno tiešraide, samazina skatītāju skaitu. Un šie ir tikai daži no faktoriem, kā nestabils internets var negatīvi ietekmēt spēles kvalitāti.”

Geimojot svarīgs ātrāks reakcijas laiks 

Ar reakcijas laiku jeb latentāti apzīmē laiku, kas nepieciešams, lai nosūtītu informāciju no datora uz servera un atpakaļ. Parasti to mēra milisekundēs. Interneta savienojums ar zemāku latentumu nodrošinās, ka signāls atgriezīsies datorā bez kavēšanās, kas nozīmē, ka darbības spēlē tiks reģistrētas ātrāk un arī geimera spēles tēls ātrāk rīkosies. Pat neliels latentuma pieaugums var būtiski ietekmēt spēles gaitu, to palēninot un tādā veidā negatīvi ietekmējot tiešsaistes spēles pieredzi. Ir svarīgi, lai interneta piegādātājs spēj nodrošināt vienlīdz ātru augšupielādes un lejupielādes ātrumu. Piemēram, Tet optiskā interneta garantētais minimālais augšupielādes/lejupielādes ātrums ir 600 Mbit/s, kas ļauj spēlēt datorspēles tiešsaistē bez kavēšanās. Vēl divi svarīgi rādītāji, kam pievērst uzmanību, izvērtējot sava interneta piemērotību geimošanai, ir “jitter” un “ping”. Pirmais no tiem ir “trīce” jeb pārrāvumi savienojumā laikā – ar to apzīmē informācijas pakešu cirkulācijas periodiskumu un, ja šis rādītājs ir liels, tad datorspēle raustīsies un parādīsies artefakti (attēla kropļojumi, piemēram, nelieli laukumi, punkti vai pikseļi u.c.), kas būtiski traucēs spēlētājam. Ja šis rādītājs būs, piemēram, 60ms, tad spēlēt tādas datorspēles kā Counter-Strike būs apgrūtinoši. Savukārt “ping” norāda uz aizturi datu pārraides laikā – kamēr dati no datora ceļo uz serveri. Jāsaka, ka mobilajos tīklos šī aizture vienmēr būs augstāka, jo caur optikas kabeļiem datu pārraides ātrums noteikti ir ātrāks nekā “pa gaisu”.  

Drošības atslēga – pārliecināties par interneta stabilitāti

Andris norāda: “Ja vēlies regulāri spēlēt vai raidīt tiešraides, īpaši profesionāli, ir svarīgi pievērst uzmanību interneta pieslēgumam. Arī mēs ar ģimeni, mainot mājvietu, kā vienu no kritērijiem skatījāmies interneta iespējas konkrētajā vietā. Jāņem vērā, ka to var ietekmēt ļoti dažādi aspekti – piemēram, mobilo internetu var ietekmēt noslodzes, vakari, tādēļ ātrums var atšķirties pat starp blakus rajoniem vienā pilsētā.” 

Tā kā optiskā interneta vadu izmanto tikai konkrētā mājokļa iedzīvotāji un tie var nosūtīt datus ļoti lielā ātrumā, ir gandrīz neiespējami, ka var rasties kāds “sastrēgums”. Pat, ja visa ģimene izmanto internetu vienlaikus, optiskā interneta ātrums un jauda netiek ietekmēts. Turklāt tā kā optiskā interneta vadi gandrīz 100% gadījumā tiek izbūvēti kabeļu kanalizācijas, tas nozīmē, ka atrodas zem zemes,  interneta savienojumu neietekmē arī laikapstākļi, piemēram, stiprs vējš. Tā ir papildu drošības garantija, ka arī dažādi ārēji apstākļi, ja biežāk spēles tiek spēlētas mājās, nebūs par šķērsli sasniegumiem. 

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt