Mobilo sakaru operators “Tele2” radījis pirmo labsajūtas jeb well-being biroju Latvijā, kura izveidē ņemta vērā darbinieku darba specifika un kultūra uzņēmumā, kā arī ieviesti moderno tehnoloģiju risinājumi produktivitātes celšanai. Efektīvi izplānotais 2000 m 2 plašais birojs ir ērta un mūsdienīga darba vieta 160 komandas locekļiem – tajā ir iespēja mainīt darba vietu atbilstoši dienas plānam, jo ir izveidotas modernas telpas sapulcēm, projektu darba grupām un darbam vienatnē.
Aptaujā pirms biroja rekonstrukcijas darbu uzsākšanas tika noskaidrots, ka aptuveni 70% no darbiniekiem birojā vēlas klusās zonas, kas atvieglotu koncentrēšanos konkrētu darbu veikšanai. Rekonstruētajā birojā šāda iespēja tagad ir nodrošināta, jo darbinieki var rezervēt sev vietu individuālajos kabinetos, kā arī strādāt klusajā istabā, kur nenotiek savstarpējās diskusijas un telefona sarunas.
“Biroja renovācija nebija uzņēmuma vadības pašmērķis. Tā bija iekšējā aptaujā noskaidrota darbinieku vēlme pēc jaunas, produktivitāti veicinošas darba vides, kas tika arī īstenota,” stāsta Tele2 personāla vadītāja Aija Bite-Ozere. “Rūpes par kolēģu pašsajūtu un jaunizveidotais telpu zonējums, kas dod iespēju strādāt dažādās vidēs, veicina arī kopējo uzņēmuma efektivitātes pieaugumu. Tele2 zviedru kolēģiem ir līdzīgs birojs, un viņu pieredze liecina, ka produktivitāte labsajūtas jeb well- being birojā uzlabojas par 28%, bet sadarbība kolēģu starpā – par 20%.”
Jaunajā birojā ir bezpapīra vide, jo visiem darbiniekiem ir portatīvie datori, un tiek ievērots tīrā galda princips, kas paredz, ka darbiniekiem savas personīgās un darbam nepieciešamās mantas pēc darba pabeigšanas konkrētajā darba vietā ir jāieliek savā skapītī. Šī pieeja paver iespējas telpas izmantot efektīvāk. “Strādājot pie jaunā biroja koncepta secinājām, ka no visiem kolēģiem tikai 37% regulāri atrodas pie sava darba galda, lai gan vienlaicīgi 90% atzina, ka atrodas darbā.
Tas nozīmē, ka viņi tajā laikā atrodas ar kolēģiem kādā no sapulču telpām, ir izbraukumā pie klienta vai komandējumā. Šādā situācija galds joprojām tiek aizņemts, lai gan pie tā neviens nesēž, un šo vietu birojā nevar izmantot kāds cits. Tādēļ jaunajā birojā mums ikvienam ir iespēja izvēlēties sev tīkamāko darba vietu, ņemot vērā konkrētajā brīdī veicamo darba pienākumu vai garastāvokli. Turklāt šis princips attiecas arī uz vadītājiem, kuriem nav savu kabinetu,” skaidro Aija Bite-Ozere.
Ņemot vērā darba specifiku uzņēmumā, jaunajā birojā ir daudz vairāk nelielu sapulču telpu, jo, uzsākot darbu pie jaunā biroja koncepcijas, tika noskaidrots, ka 77% sanāksmju norisinās tikai divu līdz četru cilvēku lokā. Ir izveidotas arī speciālas telefona būdiņas, kurās var netraucēti sarunāties pa tālruni, jo tām ir nodrošināta skaņas izolācija.
Izvēloties mīkstos grīdas segumus, mēbeles un sienu paneļus, ir īpaši padomāts par skaņas izolāciju. Zemo akustikas līmeni īpaši pozitīvi novērtē klientu apkalpošanas nodaļa un telesales komanda, kas lielāko dienas daļu velta sarunām ar klientiem.
Labsajūtas līmeni birojā paaugstina atbilstošs apgaismojums, kā arī gaisa kvalitāte un ventilācija. Birojā uzstādītas arī tehnoloģijas, kas ļauj taupīt enerģiju un ūdens patēriņu. Proti, ja konkrētajā telpas zonā ilgāku laiku (virs 30 minūtēm) nav neviena darbinieka, pamata apgaismojums izslēdzas. Biroja ūdens krānos ir pieejams filtrēts dzeramais ūdens.