TotalEnergies kliedē mītus par motoreļļas viskozitāti

Vai “šķidrāka” eļļa ir sliktāka? Pretēji dzirdētam uzskatam, – modernās zemas viskozitātes motoreļļas ir ne tikai drošas, bet bieži vien arī efektīvākas, ja runa ir par mūsdienu dzinējiem. TotalEnergies Marketing Polska eksperti skaidro, kāpēc ir būtiski ievērot ražotāja noteiktos viskozitātes rādītājus un brīdina par riskiem, ko rada centieni motoreļļu “uzlabot”.

Biezāka eļļa nenozīmē labāku aizsardzību

Interneta vidē plaši izplatīts mīts vēsta, ka pāreja uz “biezāku” eļļu samazina dzinēja trokšņus un eļļas patēriņu. Lai gan daži auto entuziasti šo informāciju uztver kā ankedoti, TotalEnergies eksperti Polijā brīdina, ka neatbilstošas viskozitātes eļļa var paātrināt nodilumu un pat izraisīt nopietnus dzinēja bojājumus. Eksperimentēt ar savu transportlīdzekli nav aizliegts, taču atkāpes no ražotāja ieteikumiem saistītas ar ievērojamiem riskiem.

Blīvums un viskozitāte: kāda ir atšķirība?

Bieži vien sarunvalodā termini “blīvums” un “viskozitāte” tiek uzskatīti par vienu un to pašu, taču tehniski tie ir pilnīgi atšķirīgi parametri:

  • Blīvums apzīmē šķidruma masu uz tilpuma vienību.
  • Viskozitāte mēra šķidruma pretestību plūsmai.

Daudzi autovadītāji kļūdaini uzskata, ka zemas viskozitātes eļļa istabas temperatūrā “šķiet kā ūdens”. Patiesībā dzinēji darbojas ļoti plašā temperatūru diapazonā, un modernās eļļas tiek izstrādātas tā, lai aizsargātu gultņus, virzuļus un turbokompresorus gan dzinēja iedarbināšanas brīdī, gan lielas slodzes apstākļos

Ne tikai viskozitāte: svarīga arī eļļas formula

Mūsdienu zemas viskozitātes eļļas (piemēram, 0W-20, 0W-30) tiek izstrādātas ciešā sadarbībā ar dzinēju ražotājiem. TotalEnergies savus produktus izstrādā tā, lai tie atbilstu stingriem oriģinālā aprīkojuma ražotāju (OEM) apstiprinātiem standartiem, kas sevī ietver ne tikai noteiktu viskozitātes līmeni, bet arī nosaka pievienojamās piedevas un kopējo veiktspēju.          

OEM apstiprinātās eļļas garantē, ka visa formula – gan bāzes eļļa, gan piedevas – precīzi atbilst dzinēja prasībām. Neapstiprinātas eļļas lietošana, pat, ja viskozitāte ir tāda pati, var radīt mehāniskus dzinēja bojājumus.

Patvaļīgas viskozitātes maiņas riski

Kā norāda TotalEnergies eksperti, pie augstām dzinēja darbības temperatūrām “biezākas” eļļas var vājāk dzesēt dzinēju, savukārt tas var palielināt temperatūru ap virzuļa gredzeniem un turbīnas gultņiem, radot lokālu pārkaršanu un iespējams radīt plaisas vai dzinēja daļu ieķīlēšanos.

Biezākas eļļas var arī:

  • Traucēt hidraulisko vārstu pacēlāju darbību.
  • Pasliktināt spriegotāju un ķēžu veiktspēju.
  • Ietekmēt mainīgā vārstu laika regulēšanas (VVT) hidraulikas darbību.
  • Kavēt siltuma izkliedi no dzinēja komponentēm.

Riski lietojot nepiemērotas specifikācijas eļļas 

Neatbilstošas viskozitātes motoreļļas lietošana vai tās lietošana bez OEM apstiprinājuma var:

  • Paātrināt sadales ķēdes nodilumu sliktas sodrēju dispersijas dēļ.
  • Sabojāt “mitros” sadales siksnu materiālus, aizsprostot eļļas kanālus vai izraisīt siksnas plaisāšanu.
  • Palielināt priekšlaicīgas aizdedzes risku pie zemiem apgriezieniem (LSPI) turbokompresora benzīna dzinējos.
  • Veicināt nosēdumu un nogulšņu veidošanos.
  • Priekšlaicīgi noārdīt dīzeļdegvielas daļiņu filtrus.
  • Radīt gredzenu ieķīlēšanos un citus kritiskus bojājumus.

Lai nodrošinātu uzticamību un ilgmūžību, šodien dzinējiem ir nepieciešamas precīzi izstrādātas smērvielas.

Kad viskozitātes maiņa ir pieļaujama?

Dažkārt ražotāji norāda vairākas atļautās viskozitātes gradācijas (piemēram, 0W-30, 5W-30, 5W-40), kā arī temperatūras diapazonus un nepieciešamos OEM apstiprinājumus. Ja jūsu lietošanas pamācībā ir minētas alternatīvas un jūs lietojat tikai atbilstoši standartiem apstiprinātas eļļas – viskozitātesa maiņa ir droša. Pretējā gadījumā, pāreja uz citu viskozitāti var radīt nopietnus, nereti neatgriezeniskus dzinēja bojājumus, pat ja tie uzreiz nav redzami.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt