Latvijas bērnu preču tirgus šobrīd saskaras ar diviem būtiskiem izaicinājumiem: demogrāfisko lejupslīdi un lētu, nedrošu preču pieplūdumu no trešajām valstīm. Gandrīz pusei (43%) Latvijas iedzīvotāju nav būtiski, vai prece ir ražota ES vai arī trešajās valstīs. Tas var radīt riskus veselībai. Tādēļ ir īpaši svarīgs ir atbalsts vietējiem ražotājiem, kuri rada kvalitatīvus, drošus un dvēseles siltuma piepildītus produktus mazuļiem.
“Mēs esam pārliecināti, ka lielas lietas sākas ar mazumiņu. Bizness, kas šodien sākas ar adītām drēbītēm savam mazulim, rīt var būt pieprasīts visā Latvijā, bet pēc gada, iespējams, spēs piesaistīt klientus Eiropā, jo kvalitatīvas preces vienmēr ir pieprasītas. Mēs vēlamies būt šī skaistā procesa daļa, tādēļ jūnijā atklājām jauno uzņēmēju atbalsta programmu “Venipak Biznesa Akselerators”. Tagad ir zināmi uzvarētāji, kuri veselu gadu saņems ne tikai mentoru atbalstu, bet arī praktisku atbalstu loģistikā, mārketingā un sabiedriskajā attiecības,” komentē Venipak Latvija vadītāja Sanita Bērziņa.
Visi šā gada konkursa uzvarētāji piedāvā preces bērniem: GGLamoure (adīts apģērbs mazuļiem) un Kukuuzāķis (ar rokām darinātas lietas bērniem). Tie visi atklāj, kā personiska attieksme, roku darbs un rūpīga attieksme pret detaļām var pārtapt noturīgā biznesā, kas sniedz prieku ģimenēm ar bērniem visā valstī.
“Mana biznesa ideja radās no sirds – no brīžiem, kas spēlējos ar dēlu un redzēju viņa patieso prieku par mazām, mīļām lietiņām,” stāsta zīmola Kukuuzāķis īpašniece Katrīna Indriksone. “Es patiesi priecājos par uzvaru, jo konkursos man reti veicas. Tas man ir liels gods un iedvesma.”
Akseleratorā Katrīna plāno paplašināt piedāvājumu, iegūt jaunus kontaktus un padarīt zīmolu atpazīstamāku: “Es redzu Kukuuzāķis kā augošu un iecienītu zīmolu, kas ar savu piedāvājumu priecē aizvien vairāk ģimeņu.”
Savukārt Ivita, zīmola GGLamoure izveidotāja, necerēja tikt programmā: “Es nedomāju, ka uzvarēšu, tādēļ esmu pārsteigta un ļoti priecīga par šo iespēju. No šīs sadarbības gaidu kvalitatīvu, ātru un ērtu piegādi un mentoru atbalstu mana zīmola attīstībā.”
Patlaban GGLamoure vecākiem piedāvā adītus bērnu apģērbus un aksesuārus, bet nākotnē plāno paplašināt piedāvājumu ar šūtiem izstrādājumiem, lai jaunie vecāki varētu vienuviet atrast visu nepieciešamo mazulim.
“Mēs vēlamies ne tikai iedvesmot un iemācīt noderīgas lietas, bet arī reāli palīdzēt uzņēmumiem attīstīties piedāvājot mentoru un loģistikas atbalstu, sabiedrisko attiecību instrumentus un īpašus piegādes nosacījumus. Patiesi ceru, ka šie mazie Latvijas uzņēmumi ar lielu potenciālu izaugs un iekaros vismaz Baltijas tirgu,” uzsver Venipak Latvija vadītāja Sanita Bērziņa.
Jauno uzņēmēju atbalsta programma ilgs gadu, tās ietvaros dalībnieki varēs saņemt mentoru atbalstu un praktisku palīdzību sava biznesa attīstībai.