Aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju izmanto piegādes platformas, lai ietaupītu laiku un atvieglotu ikdienu – to apliecina arī jaunākā Wolt klientu aptauja, kurā 56% respondentu norādījuši, ka šādi risinājumi palīdz izvairīties no gatavošanas un maltīšu plānošanas. Ietaupīto laiku cilvēki visbiežāk velta atpūtai, ģimenei vai darbam. Vienlaikus ērtības sniedz ieguvumus arī uzņēmējiem – katrs otrais Wolt aptaujātais norāda uz pieaugumu gan klientu skaitā, gan apgrozījumā.
Latvijas iedzīvotāju prioritātes – ērtība un laika ietaupījums
Latvijā piegādes platformas visbiežāk tiek izmantotas, lai vienkāršotu ikdienas pienākumus un brīvo laiku veltītu sev svarīgajam. Vairāk nekā puse aptaujāto norādījuši, ka pasūta ar platformas starpniecību, lai izvairītos no maltīšu plānošanas un gatavošanas un 52% novērtē tieši piegādes ērtumu. Ietaupīto laiku cilvēki visbiežāk velta atpūtai (63%), laikam ar ģimeni (49%) vai darbam (47%).
Lai gan tikai neliela daļa aptaujāto kā motivāciju piegādes platformu izmantošanai min vēlmi atbalstīt vietējos uzņēmējus, dati liecina, ka šis atbalsts notiek netieši. Proti, 86% lietotāju, izmantojot Wolt, atklājuši jaunus restorānus savā apkaimē, un no tiem lielākā daļa (84%) vēlāk pasūtījuši no šiem restorāniem atkārtoti, bet katrs ceturtais (24%) izvēlējies tos apmeklēt arī klātienē.
Mazie un vidējie uzņēmumi pielāgojas digitālajām vajadzībām
Lai noskaidrotu uzņēmēju viedokli par piegādes platformu efektivitāti biznesa attīstībā, tika uzrunāti arī vietējie uzņēmēji, no kuriem lielākā daļa pārstāv tieši mazo un vidējo uzņēmumu sektoru (68%). Uzņēmēju aptaujas dati rāda, ka lielākā daļa uzņēmēju (86%) piegādes platformas uzskata par nozīmīgu atbalstu ikdienas darbā. Vairāk nekā puse atzīst, ka, pateicoties Wolt, izdevies uzrunāt klientus, kurus citkārt nebūtu sasnieguši (59%), un daudzi norāda arī uz taustāmiem ieguvumiem – katrs otrais (54%) piedzīvojis klientu skaita pieaugumu, un tikpat daudzi (52%) izjutuši arī pieaugumu apgrozījumā.
“Digitālajā laikmetā cilvēki arvien biežāk izvēlas risinājumus, kas palīdz ietaupīt laiku un vienkāršot ikdienu. Uzņēmēji šīm pārmaiņām pielāgojas, meklējot iespējas būt tur, kur jau ir aktīva potenciālo klientu plūsma. Mazajiem un vidējiem uzņēmumiem digitālās platformas bieži ir vienīgā reāli pieejamā un efektīvākā iespēja sasniegt klientus ārpus sava fiziskā veikala – bez lieliem ieguldījumiem savā e-komercijas rīkā vai piegādes loģistikā. Daļa uzņēmēju stāsta, ka Wolt bijis viņu pirmais solis e-komercijā, lai uzsāktu tirdzniecību tiešsaistē bez papildu ieguldījumiem,” skaidro Wolt vadītājs Baltijā Mantas Lomsarģis.
Baltijā un pasaulē tendences līdzīgas
Salīdzinot Latvijas iedzīvotāju paradumus ar kaimiņvalstīm, šoreiz būtiskas atšķirības nav vērojamas, jo arī Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji augstu vērtē iegūto laika ietaupījumu. Savukārt, aplūkojot aptaujas rezultātus no visām 23 Wolt darbības valstīm, redzams, ka cilvēki visur novērtē iespēju padarīt ikdienu vienkāršāku. Gandrīz puse (49%) stāta, ka šādi risinājumi palīdz vairāk laika pavadīt ar ģimeni. Arī uzņēmēju vidū tendences ir līdzīgas, jo 86% no visiem aptaujātajiem uzņēmējiem norāda, ka šādas platformas ir svarīgs atbalsts viņu biznesam, un gandrīz trešdaļa (27%) atzīst, ka bez tām tiešsaistes pārdošana viņiem nemaz nebūtu iespējama.
Kopumā 2024. gadā Wolt lietotāji 23 valstīs, izmantojot piegādes pakalpojumus, ietaupījuši vairāk nekā 8,5 miljardus minūšu, jeb vairāk nekā 16 000 gadus. Savukārt uzņēmumu kopējie pārdošanas apjomi platformā pārsnieguši 5 miljardus eiro visās Wolt darbības valstīs, kas ir teju tikpat, cik trešdaļa Latvijas valsts izdevumu pagājušajā gadā.