Kad jāmaina vasaras riepas: 6 svarīgākie iemesli

Labi uzturētas un kvalitatīvas vasaras riepas vidēji var kalpot četrus līdz sešus gadus vai 40 000 – 60 000 km, ja automašīna tiek izmantota ļoti intensīvi. Diemžēl pat ļoti kvalitatīvas vasaras riepas dažādu faktoru ietekmē laika gaitā nolietojas vai tiek bojātas. Tādēļ, lai negatīvi neietekmētu autovadīšanas drošību un komfortu, svarīgi zināt, kad jānomaina vasaras riepas.

Pārāk nodilušas riepas

Atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir noteikts, ka minimālais vasaras riepu protektora dziļums ir 1.6 mm. Jo mazāks ir protektora dziļums, jo sliktāka ir saķere ar ceļa virsmu īpaši slapjā laikā, vairākkārtīgi paaugstinot akvaplanēšanas riskus. Tādēļ speciālistu ieteiktais brīdis, kad jāmaina vasaras riepas, ir riepu protektora nodilšana līdz 3 mm. Pieejami vairāki desmiti riepu ražotāju zīmolu, kas nodrošina kvalitatīvas riepas dažādās cenu kategorijās, tādēļ katrs autoīpašnieks var atrast savam budžetam un braukšanas paradumiem piemērotu risinājumu.

Pārāk vecas riepas

Laika gaitā riepu gumijā esošās eļļas iztvaiko un riepas pakāpeniski zaudē savu elastību, kļūstot trauslas un vairs nespējot nodrošināt drošu saķeri ar ceļa segumu. Tādēļ pat situācijās, kad riepas netiek aktīvi lietotas un ārēji izskatās nebojātas, tām sasniedzot 6-8 gadu vecumu, ir pienācis brīdis, kad jāmaina vasaras riepas. Riepu vecumu iespējams pārbaudīt pēc DOT koda uz riepu sānu malas, kas norāda ražošanas gadu un nedēļu. Lai nerastos lieki izdevumi, paredzot vidējo riepu kalpošanas mūžu, riepu vecums ir jāpārbauda arī iegādājoties jaunas vasaras riepas.

Riepām ir radušies nelabojami bojājumi

Visbiežāk, lai pagarinātu riepu kalpošanas mūžu, droši un kvalitatīvi ir iespējams salabot nelielus caurdurtus bojājumus riepu protektora daļā. Lielas plaisas, gumijas izciļņi vai caurdurti bojājumi riepu sānu daļā, kas var ietekmēt riepas iekšējo konstrukciju, netiek remontēti, jo šādi bojājumi ir bīstami un var izraisīt riepas pēkšņu pārplīšanu kustības laikā. Svarīgs apsvērums, kad jānomaina vasaras riepas, ir arī nevienmērīgs nodilums. Šāds nodilums samazina saķeri ar ceļu, pasliktinot vadāmības stabilitāti bremzēšanā un straujos pagriezienos.

Izmaiņas automašīnas vadāmībā

Riepas ir vienīgais saskares punkts ar ceļu, tādēļ to tehniskais stāvoklis var ietekmēt automašīnas vadāmību. Ja automašīna šķiet mazāk stabila, palielinās bremzēšanas ceļš un novērojamas biežākas akvaplanēšanas epizodes, ir jāpārbauda riepu stāvoklis. Riepu centra speciālisti palīdzēs noteikt, vai nav nepieciešama jaunu riepu montāža.

Neatbilstoši uzglabātas vasaras riepas

Vasaras riepas var sākt lietot tiklīdz gaisa temperatūra ir stabilizējusies virs +7°C. Taču, ja pa ziemas sezonu,vasaras riepas ir uzglabātas nepiemērotos apstākļos, tās var būt pārāk deformētas vai zaudējušas savu elastību, lai varētu tikt droši izmantotas.

Kā var palīdzēt MMK Riepu centrs?

MMK Riepu centros vienuviet pieejams viss nepieciešamais kvalitatīvām un savlaicīgām rūpēm par automašīnas riteņiem. Mūsu zinošie speciālisti palīdzēs izvēlēties un kvalitatīvu uzstādīs atbilstošākās riepas ikvienai automašīnai. Veikt pierakstu internetā var jau tagad riepu centra mājas lapā www.mmkriepas.lv

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt