Android ir skārušas vairāk kā 300 aplikāciju, ko mērķis bija piedāvāt klientiem nebūtiskas reklāmas krāpnieciskos nolūkos.
IconAds kampaņa lietotnēs publicēja reklāmas bez īpaša konteksta vai lietotāju piekrišanas. Vēl jo vairāk – pēc lejupielādes lietotņu ikonas tika slēptas, lai tās neizdzēstu.
Kopumā pētnieki atklāja 352 lietotnes; aktīvākajos laikos tām bija 1.2 miljardu pieprasījumu dienā.
Nav zināms, cik ierīcēs tās tika lejupielādētas, bet skaidrs ir tas, ka lietotnēm lieliski izdevās tikt garām Google drošības mēriem. Lielākā daļa pieplūduma notika no Brazīlijas, Meksikas un ASV.
Lai gan aplikācijas ir dzēstas no Play Store, visticamāk drīz vien parādīsies jaunas. “Daudzām ar IconAds asociētajām lietotnēm ir īss mūžs,” vēsta HUMAN pētnieki.
“Ar shēmas straujo attīstību, pētnieki sagaida turpmāku adapciju, kā arī jaunas lietotnes un tehnikas.”
Lielākoties Google mobilo lietotņu veikals ir ticis uzskatīts par drošu. Tomēr tā mēri nav bezgalīgi, tāpēc laiku pa laikam kādam tos izdodas apiet.
Avots: TechRadar