Ātrums, īpaši ārkārtīgi liels ātrums, var kļūt visai abstrakts un grūti aptverams. Lielākā daļa komerciālo lidmašīnu nolaižoties sasniedz aptuveni 240km/h lielu ātrumu, tāpēc, domājot par lielākiem ātrumiem, prātā nāk teiciens: neredzēsi – neticēsi. Par laimi, ir video, kurā redzams, kā Endijs Volless (Andy Wallace), Lemānas uzvarētājs un Bugatti testa braucējs, 2. augustā Vācijas Lejassaksijas federālajā zemē VWa piederošā Ehra-Lessien testa trasē uzstādījis jaunu ātruma rekordu ar Bugatti superauto, sasniedzot 304,773 jūdzes stundā (490,484 km/h).
Lai būtu saprotamāk, 300 jūdzes stundā ir pietiekami liels ātrums, lai šķērsotu futbola laukumu pilnā tā garumā — nav svarīgi, kurai futbola versijai jūs dodat priekšroku — mazāk par sekundi. Protams, kādam šāda ātruma rekorda uzstādīšana var šķist lieka plātīšanās vai kaut kas no sērijas “Ātrs un bez žēlastības”. Ikdienas dzīvē nav nepieciešams sasniegt tādus ātrumus, un runa nav tikai par to, vai tas ir iespējams: pasaulē nav pietiekami daudz taisnu līniju vai ceļu, kas ļautu cilvēkam tā ieskrieties.
Šāda ātruma sasniegšana rada arī dažus jautājumus, piemēram, kā viņi to paveica, nepaceļoties gaisā?
Pēc Bugatti teiktā, Volless sasniedza 300 km/h ar 50 km/h paātrinājumu, lai nodrošinātos, ka viss notiks pēc plāna, Chiron bija optimāli līdzsvarots atbilstoši aerodinamikas likumiem. Kad tiek sasniegts lidmašīnas pacelšanās ātrums, ir jāsāk domāt par tādām lietām kā iespējama pacelšanās gaisā. “Šādā ātrumā parasti lido lidmašīnas,” sacīja Bugatti attīstības vadītājs Stefans Elrots (Stefan Ellrott). “Ir jāpārliecinās, ka mašīna paliks uz zemes.”
Par jaunumiem ziņoja “Top Gear”, kas atzīmēja, ka ātruma rekordu apstiprināja TÜV – Vācijas tehniskās uzraudzības asociācija. Tas nozīmē, ka Bugatti pārspēja rekordus, ko iepriekš uzstādīja SSC (256,18 jūdzes stundā, 2007), Hennessey (270,49 jūdzes stundā, 2013) un Koenigsegg (284,55 jūdzes stundā, 2017).
Volless vadīja Chiron prototipa versiju, kas parastam mirstīgajam vēl nav pieejama pat, ja kāds viņa labs draugs ir miljardieris. Oriģinālais Chiron tika radīts 2016. gadā. Ātrumu no 0 līdz 100 km/h tas sasniedz nepilnu 2,5 sekunžu laikā, tam ir 16 cilindri, 4 turbokompresori un kopējā jauda 1500 zirgspēku, kā arī $3 miljonu cenas zīme. Pērn Francijas autoražotājs izlaida Chiron Sport, kas svēra par 40 mārciņām mazāk, bet maksāja par $260 000 vairāk nekā parasts Chiron.
2016. gadā portāls The Verge publicēja rakstu par to, ko nozīmē braukt ar 200 jūdžu stundā lielu ātrumu. “Tu būtībā esi nāves zonā,” rakstīja auto apskatnieks Džeisons Hārpers. Vai tagadējais rekords būtu dēvējams par 300 jūdzēm aiz “nāves zonas”? Beigu beigās Endijs Volless varētu mums pastāstīt, kāda izskatās nākotne.
Avots: theverge.com