Honda uzbūvējuši reāla izmēra demonstrācijas rūpnīcu, kurā izklāstīts uzņēmuma plāns energoietilpīgāku cietvielu bateriju ražošanai.
Mašīnu ražotājs Honda Japānā ir izveidojis demonstrācijas rūpnicu, ar mērķi izklāstīt savus plānus par masveida cietvielu akumulatoru ražošanu par zemākām izmaksām. Tieši šis faktors varētu būt izšķiroši svarīgs, lai nākotnē varētu nodrošināt ilgāku braukšanas un kalpošanas laiku elektromobiļiem.
Cietvielu baterijas lērumam uzņēmumu ir bijušas grūti realizējamas, jo ražošanas process ir izteikti sarežģīts. Šī tehnoloģija aizstāj pašreizējās litija jonu baterijās izmantotos škidros alektrolītus ar sausiem vadmateriāliem, kas sola lielāku enerģijas blīvumu un ilgāku kalpošanas laiku.
Tomēr, lai cietvielu akumulatori būtu veiksmīgs produkts, nepieciešams pilnīgi jauns ražošanas process. Vairāki uzņēmumi, tostrap Volkswagen atbalstītais QuantumScape, Nissan un Factorial, kas testē daļējus cietvielu akumulatorus, aktīvi strādā pie šāda veida akumulatoriem.
Izstrādes process
Honda apgalvo, ka tiek paātrināts pētniecības process uzņēmuma jaunajā 27 000 kvadrātmetru lielajā demonstrācijas rūpnīcā Sakurā, Japānā. Tāpat tiek saīsināts laiks, kas nepieciešams vienas vienības izgatavošanai.
Šajā objektā ir pilnvērtīgas iekārtas, kas ir sadalītas starp trim ēkām. Pirmā ēka ir paredzēta katoda veidošanai un elementu montāžai, otrā – anoda veidošanai, bet trešā – elektrolīta aktivizēšanai un moduļu montāžai.
Plānā ir paredzēts izmantot nepārtrauktu inline maisītāju, kas, pēc Honda sacītā, ir “trīs reizes ātrāks” nekā parastā šūnu sērijveida apstrāde. Honda plāno uzsākt akumulatoru ražošanu, izmantojot šo līniju, nākamā gada janvārī.
Honda gatavo savu cietvielu tehnoloģiju izmantošanai masveida ražošanai šī gadu desmita otrajā pusē. Uzņēmuma izpilddirektors Tošihiro Mibe izteica pārliecību, ka cietvielu akumulatori būs atslēga, kas iespējos lētāku elektromobiļu ražošanu.
Tajā pašā laikā uzņēmums velta daudz laika uz citiem centieniem saglabāt vadošās pozīcijas elektrisko transportlīdzekļu jomā. Honda Prologue SUV, kas ir uzbūvēts uz GM EV platformas, ASV darbojas pārsteidzoši labi, un uzņēmums jau gatavojas nākt klajā ar lielāku SUV 2025.gadā.
CES izstādē tiks prezentēts arī sērijveida transportlīdzeklis, kurā tiks izmantota jaunā Honda Zero platforma, ko darbina LG akumulatori (abi uzņēmumi kopā būvē akumulatoru rūpnīcu Ohaio štatā ASV).
Avots: The Verge