Ja jūs uzticaties autonomo mašīnu tehnoloģiju izstrādātājiem, pilnas L5 spējas (pilna autonomitāte, nav vajadzīga vadītāja iejaukšanās) izlaides datums ir tikai dažu gadu jautājums. Elons Masks (Elon Musk) pat izlēma to sākt pārdot kā papildinājumu Tesla Model 3 mašīnās par 5000 dolāriem, šonedēļ gan pārdošana tika pārtraukta. Tomēr pastāv uzskats, ka pilna autonomitāte ir neizbēgama un tā tiks sasniegta ne vēlāk kā pēc dažām desmitgadēm.
Kā izpētījis Bloomberg, realitāte ir savādāka. Modernajām pašbraucošajām mašīnām ir Ahileja papēdis – nokrišņi. Ja jūs nedzīvojat tuksnesī, jūs noteikti esat labi pazīstams ar tiem. Latvijā un Eiropā diezgan bieži līst lietus un krīt sniegs, un pašbraucošajām mašīnām tā ir liela problēma.
Tehniskie iemesli ir dažādi, bet efekts ir viens un tas pats. Lietus un sniegs maina to, kā mašīna redz ceļu un visu apkārt. Abi atstaro LIDAR kamerās, un kameras nav efektīvas miglā, lielā apsnigumā. GPS nav vajadzīgās precizitātes, lai varētu izmantot kā vienīgo navigācijas ierīci (ja mēs pieļaujam, ka mašīna var identificēt visus šķēršļus, ko tā nevar izdarīt).
Ir tādi uzņēmumi kā WaveSense, kuriem ir zemi skenējoša radara sistēma, kas var redzēt zem ceļa un izmantot iegūto informāciju mašīnas pozīcijas noteikšanai. Bet izbūvēt visur šādas radaru stacijas būtu ļoti dārgi. Turklāt, tas nav tas, ko pircēji vēlas no pašbraucošām mašīnām. Pastāv ideja, ka pašbraucošai mašīnai vajadzētu būt neatkarīgai, tai jāspēj saprast apkārtni un braukt bez ārējas palīdzības.
Mums nav pretenziju pret tādu sistēmu, īpaši ja tas ir nepieciešams pašbraucošo mašīnu sapņa sasniegšanai. Bet šīs ir detaļas, par kurām informācija netiek plaši publicēta. Iespējams starplaiks starp vadītāja asistētu tehnoloģiju izstrādi, kādas jau ir daudzās mašīnās, un pilnu autonimitāti nebūs īss.
Ir noderīgi apdomāt šīs lietas, daļa analītiķu pat domā, ka pašbraucošās mašīnas varētu padarīt automašīnu vadīšanu par vēsturi.
Avots: extremetech.com