Īlons Masks atklājis, ka Tesla tīrie ienākumi ir samazinājušies par 45 procentiem, taču tas neliedz izvirzīt ambiciozus mērķus.
Lai gan Tesla Robotaxi projekts ir oficiāli “uz pauzes” līdz oktobrim, Masks sacīja, ka viņu ražoto auto pārveidošana “milzu autonomā flotē” mainīs uzņēmuma finansiālo situāciju. Viņš rosina domāt, ka pašreizējais vērtējums palielinātos sešas reizes.
Taču tas nav viss, jo Īlons atklājis lielus plānus 2025. gadam un nākotnei. Apskatīsim viņa solījumus un cik reāli ir tos piepildīt.
6. Autonomi Tesla auto
Iespējamības vērtējums: 1/5
Masks šobrīd ļoti cenšas attīstīt pilnu pašbraukšanas tehnoloģiju, liekot likmes, ka nākotnē mēs visi ļausim auto darīt “grūto” darbu.
Masks ir izmantojis frāzi “līdz gada beigām” katru gadu kopš 2019. gada attiecībā uz pašbraukšanas tehnoloģijas sasniegšanu. Arī šogad tradīcijas netika pārkāptas nesenajā peļņas zvana laikā.
Pagaidām FSD programmatūra pieprasa pilnu vadītāja uzmanību, lai jebkurā laikā viņš varētu uzsākt braukšanu. Tas nozīmē, ka ir sasniegts nedaudz vairāk pār kruīza kontroli.
Lai gan pilnībā autonomi auto un Robotaxi tiek izmantoti noteiktās pasaules daļās, tie joprojām tiek stingri uzraudzīti, un tiem ir atļauts darboties tikai ļoti stingrās ģeogrāfiski norobežotās vietās.
5. Optimus Robots
Iespējamības vērtējums: 2/5
Tesla robota humanoīda, kas spēj izpildīt atkārtotus vai bīstamus uzdevumus ražošanas nolūkos, pārdošana tika ieplānota 2025. gadā.
Masks atklāja, ka otrās paaudzes Optimus robots “nākamgad tiks ražots mazos apjomos Tesla iekšējai lietošanai” un, visticamāk, netiks piedāvāts citiem līdz 2026. gadam.
4. Tesla Roadster
Iespējamības vērtējums: 2/5
Nākamās paaudzes Roadster tika atklāts jau 2017. gadā, un mēs vēl joprojām to gaidām. Masks gan apgalvo, ka ražošana tiks uzsākta nākamgad.
Īlons jau iepriekš ir lielījies par tā 0-100 km/h sprinta laiku 2 sekundēs un 400+ km/h lielāko iespējamo ātrumu. Tomēr neviens vēl nav redzējis tā funkcionēšanu, tāpēc, iespējams, to nevajadzētu uztvert nopietni.
3. Pieejamāki elektroauto
Iespējamības vērtējums: 3/5
reklama_1
Ziņās izskanēja tracis par 23 tūkstošu EUR vērtu Tesla, rosinot domāt, ka Model 2 papildinātu klāstu kā lētāka elektroauto variācija. Tomēr Masks atcēla plānus ieviest jaunu ražošanas procesu, kas atvieglošot ražošanas izmaksas.
Uzņēmums pēcāk apstiprināja, ka Robotaxi būs vienīgais jaunās platformas auto, rosinot domāt, ka ideja par Model 2 ir pazibējusi.
Neskatoties uz to, Masks sacīja, ka “pieejamāki modeļu ražošana paliek spēka 2025. gada pirmajai pusei”. To, vai tas nozīmē lētākas versijas esošiem modeļiem vai pavisam kas jauns, nav zināms.
2. Robotaxi
Iespējamības vērtējums: 3/5
Pirmais Robotaxi cēliens jau ir pārcelts, un uzņēmuma pārstāvis apstiprināja, ka projektu neredzēsim līdz oktobrim. Taču pat tas ir uz jautājuma zīmes.
Peļņas zvana laikā Masks bija īpaši aptuvens par precīzām laika joslām un nepauda, kad patiesi redzēsim šādu tehnoloģiju. Viņš apgalvoja, ka pirmie braucieni notiks, “kad mēs varēsim realizēt neuzraudzītu pašbraukšanu,” kas, visticamāk, vēl kādu laiku nebūs.
1. Tesla Semi
Iespējamības vērtējums: 4/5
Tesla testē un precizē savu lielo elektrisko 18 riteņu auto, 2022. gadā oficiāli nododot vienu no pirmajiem modeļiem PepsiCo. Uzņēmums gan ir īpaši kluss par to, cik daudz ir uzražots un pārdots kopš tā.
Nesenā intervijā ar Bloomberg, Daimler Truck izpilddirektors apgalvoja, ka viņa uzņēmums esot pārdevis 15 elektriskās iekārtas par katru Tesla pārdoto vienību. Tālāk viņš skaidroja, ka elektroauto uzņēmumam trūka mēroga, produkta portfolio un pakalpojuma tīkla, lai patiesi konkurētu.
Peļņas zvana laikā Masks sacīja, ka Semi ražošana tiks uzsākta 2025. gada beigās, rosinot domāt, ka modeļi, kas jau ir atraduši mājas, joprojām ir pirmsražošanas vienības.
Sekojot 3.3 miljardu EUR investīcijai Nevadas ražotnē, šķiet, Tesla ir gatava nopietni uzsākt projekta virzīšanu.
Avots: TechRadar