Velodyne nesen paziņojis, ka strādā ar Ķīnas startup (strauji augošs jaunuzņēmums) tipa uzņēmumu Idriverplus, lai aprīkotu savus autonomos transportlīdzekļus ar lidar sistēmu. Tā darbojas līdzīgi radaram, bet radioviļņu vietā izmanto gaismu, un šo gaismas staru atstarojumi tiek nosūtīti atpakaļ uz izstarotāju, lai izveidotu apkārt esošo priekšmetu karti transportlīdzekļa labākai navigācijai.
Idriverplus strādā pie vairākiem dažādiem komerciāliem autonomiem transportlīdzekļiem, tostarp ielu tīrītājiem. Jau tagad vairāk nekā 100 ielu tīrītāji tiek izmantoti visā Ķīnā, tīrot skolas, parkus, pilsētas ielas un pat atrakciju parkus. Ārpus Ķīnas Idriverplus ir partnerattiecības Dubaijā, Malaizijā un Singapūrā.
Uzņēmums strādā arī pie diviem dažādiem komerciāliem autonomo automobiļu projektiem. Pirmais ir 4. līmeņa autonomais transportlīdzeklis (ko ierobežo, piemēram, ģeofence), kas var strādāt uz ierobežotiem publiskiem ceļiem un slēgtiem parkiem. Otrs ir palīdzības komplekts autovadītājiem, kas ietver automātisku stāvvietu un lielceļa sekošanu, kas jau ir pieejams vairākām automašīnām visā pasaulē.
Lidar sistēma parasti tiek uzskatīta par nepieciešamību jebkuram uzņēmumam, kas strādā, lai attīstītu 4. vai 5. līmeņa autonomo braukšanas tehnoloģiju. Piemēram, Tesla ir atkārtojusi, ka tās transportlīdzekļi kādu dienu būs spējīgi uz pilnīgu autonomiju bez vadītāja. Tikmēr citi uzņēmumi, piemēram, jaunās Audi A6, A7 un A8 versijas necenšas iegūt autonomiju, bet tajās lidar sistēma ir iekļauta kā standarta aprīkojums.
Avots: CNET