BMW pēdējos gados strādā pie tā, lai arvien lielāku skaitu savu ražojumu padarītu darbināmus ar elektrību. Šī tendence rada jautājumu, kā šādas izmaiņas ietekmētu BMW M modeļu veiktspēju. Nesen izlaistais Vision M Next sniedz konceptuālu ieskatu par to, kas ir iespējams. Bet realitāte ir tāda, ka pilnībā elektrisks M modelis vēl ir daudz gadu attālumā.
Klaus Fröhlich, viens no BMW galvenajiem inženieriem min, ka pēc 2025. gada būs pieejama arī M versijas BEV (battery electric vehicle – elektro automašīna, kas enerģijai izmanto ķīmiskās vielas, kas atrodas baterijās). Tā vietā lai M sērija būtu pilnīgas elektro automašīnas, nākamais solis ir PHEV (plug-in hybrid electric vehicle – hibrīd elektro automašīna, kuras bateriju var uzlādēt ar rozeti vai ar automašīnā esošo motoru vai ģeneratoru).
Klaus Fröhlich apgalvo, ka M sērijas PHEV varētu svērt no 1,5 tonnas līdz 1.7 tonnas un tam būtu aptuveni 600 zirgspēki. Pašreizējam M5 ir 600 zirgspēki, bet tas sver 1,9 tonnas.
Pēc Klaus Fröhlich teiktā galvenais ir svars un pilnīgi elektriskam M, bez šaubām tas būtu smagāks. Bateriju svars, kas nepieciešams, lai nodrošinātu M veiktspēju, ir diezgan liels. Kā piemēru var minēt BMW elektrisko automašīnu Lucy, kas sver 2,4 tonnas un ir ar 720 zirgspēkiem.
Automašīnas ar zemāku svaru ir vieglāk vadīt. Tas ir svarīgs aspekts ikvienai BMW M sērijas automašīnai, tādēļ padarīt M sērijas automašīnu pilnībā elektrisku, varētu būt visai liels izaicinājums.
Avots: CNET
3 Responses
Ceru ka jaunā BMW būs ļoti dārga, citādi sapirks visādi duraki
Ķip Lambo ar diviem deguncaurumiem?
Ar elektrību ir jābrauc trolejbusam, mašīnai jābrauc uz benzīnu vai dīzeli.