Facebook, Youtube un X darīs vairāk, lai apkarotu naida runu ES

Facebook, X, YouTube un citi uzņēmumi ir vienojušies darīt vairāk, lai cīnītos pret naida runu tiešsaistē saskaņā ar ES noteikumiem.

Sociālo mediju giganti Facebook, X un YouTube, kā arī lērums citu tehnoloģiju uzņēmumu ir vienojušies darīt vairāk, lai apkarotu naida runu tiešsaistē. Lēmums veikts saskaņā ar atjauninātu rīcības kodeksu, kas integrēts ES tehnoloģiju noteikumos, ziņoja Eiropas Komisija.

Citi 2016.gada maijā izveidotā brīvprātīgā kodeksa parakstītāji ir Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok un Twitch.

“Eiropā nav vietas nelegālam naidam ne tiešsaistē, ne bezsaistē. Es atzinīgi vērtēju ieinteresēto personu apņemšanos pastiprināt rīcības kodeksu saskaņā ar Digitālo pakalpojumu akts (DPA),” paziņojumā sacīja ES tehnoloģiju komisāre Henna Virkkunen.

Saskaņā ar DPA tehnoloģiju uzņēmumiem ir jādara vairāk, lai apkarotu nelikumīgu un kaitīgu saturu savās platformās. Atjauninātā kodeksa ievērošana varētu ietekmēt regulatoru veikto likuma izpildi, norādīja ES amatpersonas.

Saskaņā ar pārskatīto kodeksu, uzņēmumi apņēmās ļaut bezpeļņas organizācijām vai sabiedriskām struktūrām, kurām ir speciālas zināšanas par nelikumīgu naida runu, uzraudzīt, kā tie izskata naida runas paziņojumus.

Tāpat  šīm organizācijām ir pilnvara 24 stundu laikā izvērtēt vismaz divas trešdaļas no šiem paziņojumiem, kas saņemti no tiem.

Uzņēmumi arī veiks pasākumus, piemēram, izmantos automātiskus atklāšanas rīkus, lai mazinātu naida runas izplatību savās platformās. Tāpat uzņēmumi sniegs informāciju par ieteikumu sistēmu lomu un nelikumīga satura organisko un algoritmisko sasniedzamību pirms tā dzēšanas.

Tie sniegs valstu līmeņa datus, kas iedalīti pēc naida runas iekšējās klasifikācijas, piemēram, rases, etniskās piederības, reliģijas, dzimuma identitātes vai seksuālās orientācijas.

Avots: Reuters

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt