Tesla izgatavotā mikroshēma ir 21 reizi ātrāka nekā iepriekš izmantotā Nvidia mikroshēma Tesla modeļos. Un katra automobiļa datoram ir divi drošības apsvērumi.
Savu mikroshēmu izstrāde ir grūta. Taču Tesla, viens no agresīvākajiem autonomo transportlīdzekļu tehnoloģiju izstrādātājiem, domā, ka tas ir tā vērts. Kompānija otrdien dalījusies ar detaļām par to, kā tā izstrādājusi savu AI mikroshēmu, lai divas no tām būtu pietiekami viedas, lai nodrošinātu savas automašīnas ar “pilnās pašbraukšanas” spējām.
Tesla šefs Elon Musk un viņa kolēģi aprīlī atklāja kompānijas trešās paaudzes skaitļošanas aparatūru. Bet “Hot Chips” konferencē otrdienā mikroshēmu dizaineri parādīja, cik smagas optimizācijas Tesla pielāgotajā AI mikroshēmas ir dramatiski palielinājušas veiktspēju, kas ir 21 reizes ātrākas salīdzinājumā ar iepriekšējām Nvidia mikroshēmām. Kā bonuss tie arī ir tikai 80% no pašizmaksas.
Uzņēmumam bija nepieciešama labāka aparatūra, lai sasniegtu savu 2019. gada pilno automašīnas pašbraukšanas mērķi, kurā automašīnas pārvietojas ne tikai pa automaģistrālēm kā šodien, bet arī pa ielām ar apstāšanās zīmēm un luksoforiem. “Mums tas bija skaidrs, lai apmierinātu mūsu veiktspējas līmeni pie jaudas ierobežojumiem un formas faktora ierobežojumiem, kas mums bija, mums bija jāprojektē kaut kas savs,” sacīja Ganesh Venkataramanan, viens no mikroshēmu dizaineriem un bijušais AMD procesoru inženieris.
Tas ir liels darbs, lai izveidotu procesora mikroshēmu. Darba apjoms atspoguļojas tranzistoru milzīgajā skaitā – 6 miljardi -, kas veido apstrādes katrā no Tesla mikroshēmām. Tesla iekšējā pieredze, kas ietver visu, sākot ar procesoriem, programmatūru un beidzot ar akumulatoru ražošanas un uzlādes stacijām, sniedz tam lielas priekšrocības salīdzinājumā ar parastajiem autoražotājiem.
“Citi autoražotāji nevar konkurēt,” teikts New Street analītiķa Pjēra Ferraga augusta ziņojumā par Teslu. “Viņu biznesa modelis neļauj aprīkot visus automobiļus ar šo dārgo aparatūru, un viņi ievērojami atpaliek no tehnoloģijām, kas pārāk lielā mērā ir atkarīgas no piegādātājiem un nespēju integrēt aparatūru, programmatūru un operācijas. Tā rezultātā Tesla nosaka standartu masu tirgus autopilotam.”
Divas smadzenes autobraucēja drošībai
Katram Tesla datoram ir divas AI mikroshēmas labākai drošībai, sacīja Venkataramanan. Pat auto kameras ir uz diviem atsevišķiem barošanas avotiem, lai pasargātu no kļūmēm.
“Ir daudz drošības līdzekļu, kas nodrošina pārbaudi, ka ar sistēmu nekas nav noticis”, ja nedarbojas sensors, sastāvdaļa, kamera vai strāvas padeve, sacīja Venkataramanan.
Katra mikroshēma pati novērtē, kas automašīnai būtu jādara tālāk. Dators salīdzina abus novērtējumus, un, ja mikroshēmas novērtējums atbilst, automašīna rīkojas. Ja mikroshēmas novērtējums nesakrīt, automašīna vienkārši izmet video datu kadru un mēģina vēlreiz, sacīja Venkataramanan. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc Tesla vēlējās jaudīgas AI mikroshēmas, kas varētu izturēt tik lielu video kadru ātrumu.
Ļoti optimizēts
Katra Tesla AI mikroshēma darbojas ar 2 GHz un veic 36 triljonus operāciju sekundē. Šī veiktspēja ir iespējama, jo Tesla optimizēja mikroshēmas, sacīja Debjit Das Sarma, vēl viens Tesla mikroshēmu izstrādātājs un bijušais AMD inženieris.
Piemēram, ar mikroshēmu apstrādā datus, kas ierakstīti kā 8 bitu skaitļi, nevis 16 bitu skaitļi, kas ir izplatītāki AI uzdevumos, bet kam nepieciešama lielāka jauda apstrādei. Tas ir ieguvis ļoti ierobežotu instrukciju kopumu, ko tas var apstrādāt. Un tam ir iespaidīga 32 megabaiti liela ātruma SRAM atmiņas mikroshēmā, kas nozīmē, ka nav jāgaida, kad tiek iegūti dati no daudz lēnākas tradicionālās DRAM atmiņas.
AI mikroshēmas izstrāde aizņēma 14 mēnešus, un tagad Samsung ražo šo procesoru. Tagad tas tiek piegādāts jaunākās Tesla automašīnās, un vecākus modeļus var uzlabot.
Avots: cnet.com
2 Responses
Sasmīdināja Elons Mūks
Būtu vismaz pārlasījis pēc google translate…
Informācija interesanta, bet pasniegta nebaudāmi.