PlayStation YouTube kanālā ievietots seminārs par PS5 Pro, kurā tiek skaidrots viss par jauno konsoli un “uzlaboto staru izsekošanu”.
Oficiālajā PlayStation YouTube kanālā ir publicēts jauns tehniskais seminārs par PlayStation 5 Pro konsoli, kurā piedaās galvenais ierīces veidotājs Marks Černijs. Tajā ir sniegts interesants ieskats par jaunākās konsoles darbināmo aparatūru, tostarp skaidrojums par to, ko nozīmē “uzlabota staru izsekošana”.
Video ir diezgan tehnisks. Tā sākumā Cernijs izklāsta, ko Sony cer sasniegt ar PS5 Pro. Viņš saka, ka katras jaunās paaudzes konsoļu mērķis ir “plaši uzlabojumi” un “nozīmīgas jaunas iespējas”, kas ļauj “ievērojami uzlabot spēlētāja pieredzi”.
Turpretī vidējās paaudzes atjauninājumi, piemēram, PS5 Pro, ir daudz “ciešāk koncentrēti” un parasti koncentrējas uz dažām galvenajām jomām, piemēram, GPU.
Cernijs apgalvo, ka, izstrādes laikā, galvenā uzmanība tika pievērsta tam, lai mazinātu papildu darbu izstrādātājiem, vienlaikus piedāvājot spēles, kas sniedz “ievērojami labāku” spēlēšanas pieredzi.
Tāpat Cernijs sniedza sīkāku informāciju par dažiem jaunās konsoles tehniskajiem uzlabojumiem. Lai gan informāciju grūti nosaukt par pilnīgu jaunu, veidotāja stāstījums kalpo par noderīgu un kodolīgu kopsavilkumu.
Konsoles tehniskais sniegums
Viņš skaidro, ka konsolei ir 16 GB GGDR6 RAM, kas nozīmē, ka tā ir par 28 % ātrāka nekā PS5. Jaunajai konsolei ir vairāk nekā 1 GB vairāk atmiņas, kas pieejama spēlēm, lai palīdzētu PSSR, staru izsekošanai un palielināt atveidošanas izšķirtspēju. PS5 Pro ir arī 2 GB lēnākas DDR5 RAM operētājsistēmai.
Tālāk viņš pievēršas dažiem izplatītiem nepareiziem priekšstatiem, jo īpaši par PS5 Pro GPU jaudu. Viņš apgalvo, ka GPU darbojas ar 16,7 TFLOPs, tādējādi atspēkojot agrāku mītu, ka tas patiesībā darbojas ar 33,5 TFLOPs.
Viņš vēlreiz apstiprina apgalvojumu, ka kopumā izstrādātāji var sagaidīt 45% renderēšanas ātruma pieaugumu, ko viņš dēvē par “milzīgu uzlabojumu”.
Skatītājiem tika sniegts arī neliels ieskats par to, ko īsti nozīmē PS5 Pro uzlabotā staru izsekošana”. Cernijs lēsa, ka viena no PS5 Pro izstrādes “galvenajām prioritātēm” bija “atrast veidus, kā paātrināt” staru izsekošanas aprēķinus. Tas esot panākts, apvienojot GPU uzlabojumus un jaunas RDNA funkcijas sadarbībā ar AMD.
Viņš lēš, ka staru aprēķināšana tagad notiek aptuveni “divreiz vai trīsreiz ātrāk nekā PS5”. Viņš arī skaidro jauno paātrinājuma struktūru un kaudžu pārvaldību aparatūrā. Vienkāršāk sakot, jaunā paātrinājuma struktūra interpretē datus par simulēto ģeometriju, lai, izmantojot krustojuma dzinēju, noteiktu, kur stari triecas pret objektiem.
Objekti tiek sadalīti “kastēs”, kas ļauj dzinējam vieglāk noteikt, kurus no tiem skars stari. Katru reizi, kad staru kūliņu šķērso staru kūlis, tā izmērs samazinās, lai sašaurinātu precīzi to, kas ir jāimitē.
Salīdzinot ar PS5, PS5 Pro kodē lodziņus lielākās grupās, izmantojot divreiz ātrāku krustošanās dzinēju, kas ievērojami palielina staru izsekošanas veiktspēju.
Pēc tam kaudžu pārvaldība aparatūrā risina diverģences problēmu, kas rodas, kad dažiem apstrādājamiem pikseļiem ir jāveic atšķirīgas darbības nekā citiem, parasti palielinot laiku, kas nepieciešams to atveidošanai.
Tas ietekmē staru izsekošanas veiktspēju, jo ir daudz iespējamu veidu, kā interpretēt staru, ja runa ir par izliektu vai nelīdzenu virsmu.
Lai gan standarta PS5 izmanto sarežģītu kaudžu pārvaldības sistēmu, lai to pielāgotu, PS5 Pro gadījumā kaudžu pārvaldība ir konsoles aparatūrā, tādējādi vienkāršojot procesu, kas “vēl vairāk palielina izpildes ātrumu”. Līdztekus dažām citām izmaiņām tas nodrošina ievērojami viendabīgāku staru izsekošanas veiktspēju, palīdzot spēlēm izskatīties un darboties labāk
Avots: TechRadar