Īlons Masks apstiprina Tesla Dojo sagrāvi, pārorientējot resursus uz AI5 un AI6 mikroshēmām autonomai braukšanai un MI apmācībai.
Tesla vadītājs Īlons Masks ir apstiprinājis, ka uzņēmums pārtrauc darbu pie Dojo mākslīgā intelekta (MI) apmācības superdatora. Šis lēmums pieņemts vien dažas nedēļas pēc tam, kad viņš bija paziņojis par plāniem otro superdatora klasteri “pilnā jaudā” darbināt jau 2026. gadā.
Maska ieskatā, Dojo 2 projekts ir kļuvis par “evolucionālu strupceļu”.
“Kad kļuva skaidrs, ka visi ceļi ved uz AI6, man nācās pieņemt smagu lēmumu – slēgt Dojo un veikt nopietnas personāla izmaiņas,” viņš ierakstīja platformā X. “Dojo 3, ja tā var teikt, turpina dzīvot kā vesels bloks ar AI6 sistēmām uz vienas plates.”
No D1 un D2 uz AI5 un AI6
Pirmais Dojo superdators tika izstrādāts, apvienojot Nvidia grafiskās kartes un Tesla radītos D1 mikroshēmu risinājumus. Otrās paaudzes Dojo rūpnīca bija iecerēta ar D2 čipu, taču šī ideja tagad ir nolikta malā.
Tesla uzmanība turpmāk tiks pārorientēta uz AI5 un AI6 mikroshēmām, ko ražo TSMC un Samsung. AI5 paredzēts galvenokārt FSD vadītāja palīgsistēmai, savukārt AI6 – gan autopilota un humanoīdo robotu darbībai, gan lielu MI modeļu apmācībai.
“Mums nav jēgas dalīt resursus starp divām atšķirīgām mikroshēmu arhitektūrām,” Masks lēš vēk kādā ierakstā iekš X. “AI5, AI6 un nākamie procesori būs lieliski inferencē un pietiekami spējīgi arī apmācībā.”
Dojo beigas un Cortex neskaidrā nākotne
Masks uzsver, ka superdatoru klasteru gadījumā izdevīgāk ir izvietot daudz AI5/AI6 mikroshēmu uz vienas plates, tā samazinot tīkla kabeļu sarežģītību un izmaksas “par pāris lielumiem”. Šādu risinājumu viņš pats ironiski nodēvēja par “Dojo 3”.
Ideja par šo superdatoru tika plaši reklamēta jau kopš 2019. gada kā Tesla ceļš uz pilnībā autonomu braukšanas pieredzi un robotu komercializāciju.
Taču jau 2024. gada augustā sarunas par šo projektu apklusa, Maskam pēkšņi paziņojot par jaunu projektu, proti Cortex, “milzīgu MI apmācības superklasteri”, ko būvē Tesla galvenajā birojā Ostinā. Šobrīd nav zināms, vai Cortex joprojām tiek īstenots.
Ziņu aģentūra TechCrunch mēģina noskaidrot, kas notiks ar Dojo rūpnīcu Bufalo, Ņujorkā, kur Tesla bija ieguldījusi apmēram 480 miljonus eiro.
Būtiski, ka šīs izmaiņas uzņēmuma MI stratēģijā notiek brīdī, kad Tesla saskaras ar kritumu elektroauto pārdošanā un reputācijas zaudējumu pēc Maska iesaistes ASV politikā. Jūnijā Ostinā tika uzsākta robotaksi darbība, taču tās gaitā reģistrēti vairāki incidenti ar bīstamu braukšanas uzvedību.
Masks turpina pārliecināt investorus, ka Tesla nākotne joprojām ir autonomi auto. Vai pārorientēšanās no Dojo uz AI6 būs veiksmīgs solis, rādīs laiks un, iespējams, arī paša Maska spēja noturēt savu vīziju nemainīgu ilgāk par pāris mēnešiem.
Avots: TechCrunch