“Kodolu bums”: PC hardware attīstās nepareizā virzienā

Kamēr Intel un AMD sacenšas, kurš jaunajos procesoros sabāzīs pēc iespējas vairāk kodolu, austriešu CPU un extreme overclocking speciālists Romāns Hartungs ir pavisam citās domās. Jau parādījies AMD Threadripper 2 ar 32 kodoliem un 64 pavedieniem. Pēc pāris mēnešiem tos gaida tirgū. Tādi CPU varētu interesēt maksimums 1-2% datorspeciālistu, kuri nodarbojas ar profesionālo video un grafikas apstrādi. Pēc Hartunga domām, uzskats, ka daudzkodolu procesori liks videospēlēm lidot, ir gauži maldīgs. Spēles ir izstrādātas konkrētam kodolu skaitam – parasti 4 vai 6.  Ja būs vairāk – programma vienkārši nezinās, kā pārdalīt uzdevumus starp kodoliem, un rezultātā efekts būs nulle.

“Ja jums būs Intel Core i9-7980XE ar 18 kodoliem, jūs jebkurā gadījumā zaudēsiet  pret i7-8700K, kuram ir tikai seši kodoli,” komentē eksperts. Pēc viņa domām, ir jēga kāpināt taktsfrekvenci līdz 5 GHz uz kodolu, bet pārredzamā nākotnē  vairāk arī neizdosies. Nākamais ļoti svarīgais etaps ir PC arhitektūras efektivitāte, un tieši tā šobrīd ir šaurais pudeles kakls. Intel 2018. gada beigās gatavojas laist tirgū ļoti interesantu hardware risinājumu. Diemžēl šobrīd informācija ir konfidenciāla.

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

7 Responses

  1. Nu es neteiktu ka nav jēgas no kodolu skaita.
    Kā zināms Google izmanto consumer level dzelžus savai infrastruktūrai un kā zināms Google masīvi izmanto Go un C tipa valodas savas programmatūras rakstīšanai. Arī Dart.
    Go un C primārā fīča ir goroutines/channels un treads, kas ļauj operācijas sadalīt pat desmitos tūkstošu pavedienos uz katru kodolu.
    Līdz ar to šādi procesori spēj izpildīt vēl vairāk operācijas.
    PHP u.c. tas noteikti nav aktuāli, bet pēc maniem novērojumiem rietumos jaunajiem projektiem PHP ar vien mazāk tiek izvēlēts dodot priekšroku efektīvākām valodām.

  2. Pseido spečuka domas. Kā var izstrādātāji kaut ko taisīt priekš multicore, ja nav dzelžu uz kā notestēt?
    Tas apmēram sapņot ka es varu kaut ko uztaisīt un teikt kam to vajadzēs ja to tehniski uz šodienu nav iespējams notestēt un kaut ko teikt ka teorētiski tam būtu jāsrādā.
    Es teiktu viss ir OK, tik vai tik strauji tie kodolu skaiti jāceļ, nezinu, bet tā jau es neatteiktos no tiem biezā gala PC 😀
    sapņosim un gaidīsim dažus gadus un būs used by kapeikas 🙂

  3. Neredzu jēgu no izstrādātāju puses optimizēt spēles priekš N skaita kodolu, ja tikai 5% lietotāju ir vairāk par 4 kodoliem, nerunājot jau ka 30% vēl šež uz 2 kodolu pročiem. Un tas vēl ir pēc Steam datiem, cik vēl cilvēku spēles nespēlē un lieto 2 vai viena kodola pročus…

  4. Viss Laikam atsitas pret optimizaciju, jo atmiņas menegmentā slēpjas kodolu optimizācija, jo teorētiski uz lētiem pročiem vienalga izdodas palaist kādu masīvu programmu. Operatīva atmiņa pietiek tad vari palaist.

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt