OpenAI paziņo par jaunu mākslīgā intelekta meklētājprogrammu, kas būšot labāka un precīzāka par ilgi iecienīto Google.
Kamēr sacīkste par mākslīgā intelekta (MI) dominanci turpinās, OpenAI plāno laist klajā MI darbinātu meklētājprogrammu – jau nākamajā pirmdienā. Tas ir vien dienu pirms norisināsies Google I/0 konference, kur gaidāms lērums jaunu MI funkciju.
Solis iepazīstināt pasauli ar OpenAI ChatGPT tipa meklētājprogrammu tikai saasinās ilgstošo sāncensību starp MI spēkstaciju un tā dēvēto – “māti Google”. Tas arī izveidos tiešu konkurenci ar jau esošajiem MI meklētājiem, piemēram, startup Perplexity AI.
Jaunais meklēšanas rīks darbosies līdzīgi ChatGPT, izmantojot ieskatus no Microsoft Bing, lai nodrošinātu lietotājiem svaigāko informāciju un atsauces no interneta.
OpenAI plāni jaunajam meklētājam
Jau mēnešiem Silīcija Ielejā klīdušas baumas par šādiem plāniem. Tās izveidojušās pēc tā, ka uzņēmums pastiprināja darbinieku pieņemšanas apjomus, un kāds Reddit lietotājs pamanījis jauna domēna nosaukuma “search.chatgpt.com” SSL sertifikātus. MI pētniecības laboratorijas paziņojums visu ir apstiprinājis.
OpenAI produktu dažādošana tiek veikta pēc pāris veiksmīgiem ChatGPT tērzēšanas robota darbības mēnešiem. Pēc svārstību perioda, ko ierosināja augošais ChatGPT MI alternatīvu skaits, rīka izmantošanas intensitāte beidzot atgriezusies 2023. gada augstākajā punktā, tas ir, 180 milj. Taču, neskatoties uz tērzēšanas robotu tirgus dominanci, MI rīku ieviešana populāros informācijas meklēšanas rīkos, piemēram, Google, ir mudinājusi OpenAI ieviest arī savu alternatīvu.
Kas ir OpenAI meklēšanas rīks un kā tas atšķirsies no Google?
Atsaucoties uz jaunākajiem ziņojumiem, OpenAI rīks darbosies līdzīgi kā ChatGPT, taču, pateicoties sadarbībai ar Bing, pratīs sniegt reāllaika informāciju un atsauces.
Meklētājprogramma spēs piedāvāt arī bildes, gluži kā to dara jau zināmie meklētāji. Tomēr, atšķiroties, piemēram, no Google, rīks attēlus rādīs paralēli tekstam, nevis atsevišķā ailē.
Patiesībā šī inovācija nav domāta, lai aizstātu Google pārbaudītās vērtības. Tā vietā mērķis ir sintezēt tīmeklī atrodamo informāciju veidā, kas ir lietderīgāks lietotājam. To paveiks, izmantojot meklēšanas procesa reverso inženieriju, prezentējot informāciju, ko lietotājs cerējis ieraudzīt pirmo, nevis neskaitāmas atkārtotu meklēšanas rezultātu lapas.
“Google parāda kādas 10 zilas saites, 13 reklāmas un atkal 10 zilas saites, un tas ir viens veids, kā atrast informāciju. Taču tas, kas man liekas aizraujošs, nav tas, ka mēs varam izveidot labāku Google Search kopiju, bet tas, ka, iespējams, ir daudz labāks veids, kā palīdzēt cilvēkiem atrast, izmantot un sintezēt informāciju,” tā vēsta Sems Altmens, OpenAI CEO.
Raidierakstā ar Leksu Fridmanu, Sems skaidro, ka MI meklētājprogrammas dzinējs balstās uz lielo valodu modeļu un meklētāju krustpunkta. Mērķis ir būt labākam par Google, prezentējot informāciju mazāk “garlaicīgā” veidā.
Vai Google būtu jāuztraucas par LLM meklētājprogrammu?
Neskatoties uz ražotāja apgalvojumu, ka MI rīks nav veidots kā Google atdarinājums, gaidāmā relīze nostādīs OpenAI tiešā konkurencē ar meklētāju.
2024. gadā Google piederot vairāk kā 91% globālā meklētājprogrammu tirgus daļa, tās monopols tirgū ir neapšaubāms. Taču, neskatoties uz to, ka Google ir pirmais “zvans draugam”, veids, kā lietotāji atbild uz jautājumiem, attīstās. Tieši tāpēc nav skaidrs, vai meklētājs dara pietiekami, lai nodrošinātu savu pozīciju ilgtermiņā.
Ne tikai 10% GenZ vēršas pie TikTok, nevis Google, lai atrastu sev svarīgo, bet OpenAI spēcīgā sadarbība ar Microsoft veido vēl lielāku spiedienu uz meklētāju. Fakts – Microsoft pagājušogad izvēlējās integrēt OpenAI jaudīgo GPT modeli savā Bing meklētājā.
Google gan nemet plinti krūmos. Uzņēmums strādā pie MI darbināta meklētāja – Search Generative Experience (SGE) – jau kopš pagājušā gada. Tas arī nepārtraukti veic uzlabojumus savam robotam Gemini, pagājušajā mēnesī laižot klajā Pro 1.5 versiju, ar uzlabotām kodēšanas un apstrādes spējām.
Avots: Tech.co