Izmantojot MI rīku ChatGPT, pētījumā tika izveidoti 33 fiktīvi studentu profili un atklāts, ka MI rakstītas esejas ir kvalitatīvākas.
Atsaucoties uz neseno University of Reading pētījumu, mākslīgais intelekts (MI) ir pierādījis savu akadēmisko jaudu, apsteidzot īstu studentu veikumu universitātes eksāmenos.
Pētnieki atklāja, ka intelekta ģenerētās atbildes psiholoģijas kursa eksāmenā konsekventi pārspēja faktisko studentu rezultātus. Bieži vien to nespēja noteikt pat marķieri.
Izveidojot 33 fiktīvus studentu profilus, pētījuma tika izmantots ChatGPT MI rīks, lai veidotu atbildes moduļu eksāmeniem. Rezultāts atklāja, ka mākslīgā intelekta rakstītās esejas ieguva vidēji par pusi atzīmi augstāk nekā cilvēku iesniegtie darbi. Pārsteidzoši – 94% no iesniegtajām esejām nepacēla bažas starp marķieriem, izceļot gandrīz nemanāmo pēdu. Pētījums, kas publicēts PLOS ONE, ierosināja, ka 6 procentu noteikšanas līmenis varētu pārvērtēt MI noteikšanas iespējas.
Asociētais profesors Pīters Skarfs un profesors Etjēns Rošs, kuri vadīja pētījumu, uzsvēra ietekmi uz izglītības integritāti visā pasaulē. Dr. Skarfs atzīmēja pāreju no tradicionālajiem eksāmeniem, lai veicinātu iekļautību, taču brīdināja, ka tehnoloģija var apdraudēt novērtēšanas taisnīgumu.
Kamēr pāriešana uz ar roku rakstītiem eksāmeniem nav praktiski, Dr. Skarfs aicina veikt globālus pasākumus, lai pievērstos augošajai MI lomai izglītībā. Pētījums atklāja, ka tehnoloģija sniedza izcilus rezultātus agrīnajos pamatstudiju moduļos, bet atpalika sarežģītākos trešā kursa eksāmenos.
Pētījums arī uzsvēra plašākas bažas par MI ietekmi uz izglītību. Glāzgovas universitātē dažos kursos tika atgriezti klātienes eksāmeni, lai apkarotu šādus izaicinājumus. The Guardian aprakstītais pētījums atklāja, lai gan daudzi studenti izmanto rīku eseju rakstīšanai, tikai neliela daļa atdzīst, ka novērtējumos ievietojuši nerediģētu MI saturu.
University of Reading atradumi ir kā brīdinājums pedagogiem, aicinot pārskatīt novērtēšanas stratēģijas, ņemot vērā mākslīgā intelekta tehnoloģiju attīstību. Kamēr rīks turpina augt, akadēmisko vērtējumu integritāte un godīgums joprojām paliek būtiska prioritāte izglītības nozarē.
Avots: BusinessStandard