Lai jaunā sistēma strādātu, gan ģeneratīvā MI rīka veidotājam, gan TikTok platformai jāpiekrīt industrijas standartam.
Ceturtdien TikTok sacīja, ka sāks izmantot tehnoloģiju, kas palīdzēs marķēt platformā publicētos attēlus un video, ko ģenerējis mākslīgais intelekts (MI).
Lietotnes pārstāvji apgalvo, ka izmantos “Content Credentials”, digitālu ūdenszīmi, kas uzrāda, kā attēli tika izveidoti un rediģēti. Content Credential tehnoloģiju sākotnēji popularizēja Adobe, bet to var izmantot arī citi uzņēmumi. Interesanti, ka to pielieto arī ChatGPT veidotājs OpenAI.
Pētnieki ir pauduši bažas, ka MI ģenerētais saturs varētu tikt izmantots dezinformācijas izplatīšanai, lai apdraudētu ASV rudens vēlēšanas. TikTok jau no paša sākuma bija viens no 20 tehnoloģiju uzņēmumiem, kas šogad parakstīja vienošanos šādu problēmu apkarot.
Alphabet Google piederošais YouTube, kā arī Meta Platforms, kam pieder Instagram un Facebook, arī pievienojas Content Credentials klientu lokā.
Taču, lai sistēma veiksmīgi darbotos, gan ģeneratīva MI rīka ražotājam, gan platformai, kur saturs tiek izplatīts, ir jāvienojas par industrijas standartu.
Ja persona izmanto, piemēram, OpenAI Dall-E rīku, lai ģenerētu attēlu, OpenAI jāpievieno tai ūdenszīmi. Ja marķētais attēls tālāk tiek augšupielādēts TikTok, tas automātiski tiks atzīmēts kā MI-ģenerēts.
TikTok, kas pieder Ķīnas ByteDance, ASV vien ir 170 milj. piekritēju. Nesen štatos tika apstiprināts likums, nosakot, ka ByteDance jāpārdod platforma vai tā tiks aizliegta. TikTok un ByteDance ir sūdzējušies tiesā, lai bloķētu likumu, kas, viņuprāt, pārkāpjot First Amendment.
Platforma jau tagad marķē mākslīgā intelekta veidoto saturu ar iekš lietotnes rīkiem, taču, ieviešot jauno ideju, tiks atzīmēts arī saturs, ko veidojuši rīki ārpus platformas.
“Mums arī ir noteikumi, kas aizliedz reālistisku MI, kas nav marķēts, tāpēc, ja platformā parādās reālistisks MI saturs, mums tas ir jāizņem, jo tas pārkāpj kopienas vadlīnijas,” saka Ādams Presers, TikTok operāciju un uzticības un drošības vadītājs.
Avots: IndianExpress