Meta māca mākslīgajam intelektam veidot stratēģijas

Meta ziņo, ka uzņēmums esot apmācījis mākslīgo intelektu spēlēt spēli, kurā notiek sarunas ar cilvēkiem. Spēles laikā MI veic secinājumus par cilvēku plāniem. Šāda MI funkcija varētu tikt izmantota uzņēmuma tērzēšanas un tehniskā atbalsta robotiem (Chat Bot).

Uzņēmums, kuram pieder Facebook, Instagram un WhatsApp, apgalvo, ka tā Cicero mākslīgais intelekts tuvākajā nākotnē varētu rast plašu pielietojumu. Tostarp izstrādāt gudrākus virtuālos asistentus, apvienojot tādas tehnoloģijas kā dabiskās valodas apstrāde (NLP) un stratēģiskā argumentācija, teikts uzņēmuma publicētajā bloga ierakstā.

Akadēmiskā žurnālā Science zinātniskajā rakstā Meta paziņoja, ka Cicero mākslīgais intelekts stratēģijas tiešsaistes galda spēlē Diplomacy sasniedza cilvēka sasniegumu līmeni. Tas izspēlēja 40 spēles pret 82 cilvēkiem, ierindojoties 10 % labāko dalībnieku vidū, kuri spēlēja vairāk nekā vienu spēli.

Mākslīgā intelekta darbība

Cicero pamatā ir divi tehnoloģiju komponenti: stratēģiskā argumentācija un dabiskās valodas apstrāde (NLP). Stratēģiskā argumentācija prognozē citu spēlētāju gājienus un izmanto šo informāciju, lai veidotu savu stratēģiju. Savukārt dabiskās valodas apstrāde ģenerē ziņojumus un analizē atbildes sarunās ar citiem spēlētājiem, lai risinātu sarunas un panāktu vienošanos, skaidro pētnieki.

Lai mākslīgā intelekta atbalsta robots spētu veidot atbilstošas sarunas, pētnieki sāka ar 2.7 miljardu-parametru dabiskās valodas ģenerēšanas modeli, kuru nācās apmācīt iepriekš izmantojot tekstus no interneta. MI savu valodu izkopa, izmantojot dažādu cilvēku sarunas no webDiplomacy.net spēlēm.

Uzņēmums ir  publiskojis atvērtā koda (open sourceCicero kodu, lai arī citi pētnieki varētu izmantot mākslīgā intelekta aģenta iespējas.

Foto: mohamed_hassan, pixabay.com

Ilgtermiņa plāni

Lielie tehnoloģiju uzņēmumi, piemēram, Microsoft, Google, Amazon, sacenšas viens ar otru, lai izstrādātu gudrākus neatkarīgus virtuālos asistentus, kas atbalstītu dažādu biznesu specifikas, sākot no zvanu centriem un beidzot ar mākslīgā intelekta aģentiem, kuri var noteikt personas noskaņojumu un mācīt jaunas prasmes.

Meta pētnieki, šķiet, uzskata, ka Cicero panākumi pārspēj citu mūsdienās pieejamo virtuālo asistentu spējas. Uzņēmums savā bloga ierakstā raksta: “Šobrīd pieejamie mākslīgā intelekta asistenti spēj izpildīt vienkāršus jautājumu un atbilžu uzdevumus, piemēram, pastāstīt par laikapstākļiem, bet kas būtu, ja tie spētu uzturēt ilgtermiņa sarunu ar mērķi iemācīt kādu jaunu prasmi?”

 

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt