Meta paplašina sejas atpazīšanas testus, lai plašākā mērogā cīnītos pret reklāmām, kas ļaunprātīgos nolūkos izmanto slavenību attēlus.
Meta satura noteikumu viceprezidente Monika Bikerta pirmdien iznākušajā bloga ierakstā rakstīja, ka dažu testu mērķis ir pastiprināt pašreizējos pretkrāpšanas pasākumus, piemēram, automātisko skenēšanu, kas tiek veikta kā daļa no reklāmu pārskatīšanas sistēmas. Šādi uzlabojumi tiek ieviesti, lai krāpniekiem būtu grūtāk izvairīties no atbildības un maldināt Facebook un Instagram lietotājus, kuri patērē viltus reklāmas.
“Krāpnieki bieži cenšas izmantot publisku personu (..) attēlus, lai liktu cilvēkiem mijiedarboties ar reklāmām, kas noved uz krāpnieciskām tīmekļa vietnēm, kurās tiek lūgts sniegt personisku informāciju vai nosūtīt naudu. Šī shēma, ko parasti dēvē par “celeb-bait”, pārkāpj mūsu noteikumus un kaitē cilvēkiem, kuri izmanto mūsu produktus,” rakstīja Bikerta.
“Protams, slavenības ir redzamas arī likumīgās reklāmās. Taču, tā kā slavenību viltus reklāmas bieži vien ir veidotas tā, lai izskatītos īsas, tās ne vienmēr ir viegli atmaskot.”
Kā sejas atpazīšana tiek izmantota?
Šķiet, ka testos tiek izmantota sejas atpazīšanas kā rezerves rīks, lai pārbaudītu reklāmas, kuras esošās Meta sistēmas atzīmē kā aizdomīgas. Sistēma saturu var atpazīt kā aizdomīgu, ja tajā ir publiskas personas attēls, kas pakļauts tā sauktās “slavenību viltas” riskam.
“Mēģināsim izmantot sejas atpazīšanas tehnoloģiju, lai salīdzinātu reklāmā redzamās sejas ar publiskas personas Facebook un Instagram profila attēliem,” raksta Bikerta. “Ja apstiprināsies sakritība un tas, ka reklāma ir krāpšana, mēs to bloķēsim.”
Meta apgalvo, ka šī funkcija tiek izmantota tikai krāpniecisku reklāmu apkarošanai. “Mēs nekavējoties dzēšam visus sejas datus, kas iegūti no reklāmām, lai veiktu šo vienreizējo salīdzināšanu, neatkarīgi no tā, vai mūsu sistēma atrod atbilstību, un mēs tos (datus) neizmantojam nekādiem citiem mērķiem,” sacīja pārstāve.
Uzņēmums paziņoja, ka šīs pieejas pirmie testi – ar “nelielu slavenību un sabiedrībā pazīstamu personu grupu” (uzņēmums neprecizēja, ar ko tieši) – ir uzrādījuši “daudzsološus” rezultātus, uzlabojot ātrumu un efektivitāti šāda veida krāpšanas atklāšanā un apkarošanā.
Tāpat Meta ziņoja organizācijai TechCrunch, ka uzskata, ka sejas atpazīšanas izmantošana būtu efektīva, lai atklātu deepfake krāpnieciskās reklāmas, kurās tiek izmantots ģeneratīvais mākslīgais intelekts (MI), lai radītu slavenu cilvēku attēlus.
Publisku personu pasargāšana
Sociālo mediju gigants gadiem ilgi tiek kritizēts par nespēju apturēt krāpniekus, kas izmanto slavenību sejas, lai popularizētu apšaubāmus kriptoieguldījumus. Tagad Meta sāk ieviest sejas atpazīšanu krāpniecības apkarošanai, vienlaikus ievācot lietotāju datus savu MI modeļu apmācīšanai, kā daļu no cīņas pret ģeneratīvā MI rīku izveidi.
Tuvākajās nedēļās tiks uzsākta paziņojumu izplatīšana, lai paziņotu publiskajām personībām, kuri ir izmantoti viltus reklāmu nolūkos, informējot personas par to, ka viņi ir reģistrēti sistēmā.
“Publiskas personas, kas ir reģistrētas šajā aizsardzībā, jebkurā laikā var atteikties no tās savā kontu centrā,” norādīja Bikerts.
Meta arī testē sejas atpazīšanas izmantošanu slavenību neīstu kontu atklāšanai, piemēram, gadījumos, kad krāpnieki cenšas platformā uzdoties par publiskām personām, lai paplašinātu savas krāpšanas iespējas, izmantojot MI, lai salīdzinātu aizdomīgā konta profila attēlus ar publiskas personas Facebook un Instagram profila attēliem.
Testi nenorisinās Apvienotajā Karalistē vai ES – vismaz pagaidām
Šie sejas atpazīšanas testi tiek veikti visā pasaulē. Tomēr uzņēmums diezgan uzkrītoši norādīja, ka pašlaik testi netiek veikti Apvienotajā Karalistē vai Eiropas Savienībā, kur ir spēkā visaptveroši datu aizsardzības noteikumi.
Konkrētajā gadījumā, kad biometriskie dati tiek izmantoti identitātes verifikācijai, bloka datu aizsardzības regulējums pieprasa skaidru attiecīgo personu piekrišanu šādam izmantošanas gadījumam.
Tomēr, lai gan sejas atpazīšanas izmantošana šauriem drošības mērķiem dažiem varētu būt pieņemama – un Meta to patiešām varētu veikt saskaņā ar spēkā esošajiem datu aizsardzības noteikumiem -, cilvēku datu izmantošana komerciālu mākslīgā intelekta modeļu apmācībai ir pavisam cits jautājums.
Avots: TechChurch