Autovadīšanas automatizācijas sistēmas kļūst aizvien advancētākas un ir solis ceļā uz mašīnām, kas vada sevi pašas. Lai gan pilnīgi autonomi transportlīdzekļi, vēl nav pieejami, jaunās vadītāja palīdzības sistēmas ir tik uzlabotas, ka automašīnas daļēji jau spēj braukt pašas.
Pašbraucošās iespējas jau ir daudzās jaunākās automašīnās. Kruīza kontrole tiek uzskatīta par daļu no 1. līmeņa autonomijas un ir jau vairākus gadus. Piemēram, automašīnām no BMW: lielie displeji, parkinga asistenti, aktīva kruīza kontrole un citi, tas viss jau ir mūsdienās.
Bet nākamais autonomijas līmenis būtībā ir 2.līmeņa automātiskā braukšanas sistēma. Daimler to parādīja CES ar saviem jaunajiem kravas automobiļiem, kas var automātiski bremzēt, stūrēt un ieslēgt vējstikla tīrītājus – būtībā braucot bez jums. Bet jūs faktiski nevarat nebūt pie stūres. Sistēma brīdinās, ja rokas ir pārāk ilgi no stūres. Šīs uzlabotās funkcijas būs pieejamas kravas automašīnās, sākot no 2020.gada.
Labākais pašbraucošais piemērs CES bija ar Zviedrijas mobilitātes uzņēmumu Veoneer. Izmēģinājumā, kur ir tādas problēmas kā apstājusies automašīna, traucējoši objekti uz ceļa, ceļa malā strādājoši cilvēki un tumši tuneļi, kur pārvietojas cilvēks. Automašīna spēj visu uztvert un apbraukt šķērsli. Automašīna var pati uzsākt braukšanu, bremzēt un orientēties daudzās situācijās, un Veoneer plāno līdz 2020. gadam apvienot šādas tehnoloģijas spējas automašīnās.
Vai Jūs uzticētu mašīnas vadīšanu tehnoloģijām?