ZeroAvia ir jauns uzņēmums, kura mērķis ir būvēt un pārdot lidmašīnas, kas darbojas ar ūdeņradi.
ZeroAvia, kas atrodas Hollisterā, Kalifornijā, apgalvo, ka tās lidmašīnas būs lētākas ražot un lidot nekā standarta ar degvielu darbināmi transportlīdzekļi, vienlaikus neradot nevienu oglekļa emisiju, kas padara aviācijas nozari par vienu no vissliktākajiem piesārņotājiem.
ZeroAvia plāno sākotnēji mērķēt uz mazām lidmašīnām ar 10-20 vietām, kas lido īsos, reģionālos apriņķos līdz 500 jūdzēm. Kompānija ir veikusi vairākus veiksmīgus lidojuma testus, izmantojot savu prototipu Piper M klases lidmašīnu. Ar 2 tonnu pacelšanās svaru un sešām vietām biznesa klases izkārtojumā, prototips šobrīd ir pasaulē lielākais nulles emisijas lidaparāts, kas lido bez jebkāda fosilā kurināmā atbalsta, norāda kompānija.
Federālā aviācijas administrācija atļāva ZeroAvia šā gada sākumā izmantot savu prototipu izmēģinājuma lidojumiem. Kopš tā laika gaisa kuģis ir veicis dažādus testa lidojumus, kas apstiprināja galvenās sastāvdaļas un to integrāciju pilnā spēka piedziņas sistēmā. Šie testi apstiprina uzņēmuma “degvielas” ekonomiju un maksimālos enerģijas piegādes mērķus.
Ideja par elektrību darbināmu lidmašīnu pastāv jau gadu desmitiem, bet tikai nesen tā sāka parādīties. Mūsdienās ir vairāki jaundibinātu uzņēmumu, kas darbojas ar akumulatoriem, elektriskiem un hibrīdiem prototipiem. Un daži pat liek domāt, ka mēs visi varētu drīzumā lidot ar akumulatoru darbināmu lidmašīnu tuvākajā desmitgadē.
One Response
Transleiteris atkal uzdarbojas. Speciāli īso apriņķu autoram veltīts skaņdarbs https://www.youtube.com/watch?v=bDfm0z3f_sQ