Toyota drīzumā sāks testēt jaunu saules paneļa jumtu uz automašīnas modeļa Prius. Šāds automašīnas jumts spēs dienas laikā papildus uzlādēt akumulatoru 44.5 km. Saules panelis, ko veidojis uzņēmums Sharp, ir 0.03 mm biezs, bet spēj nodrošināt aptuveni 860 vatu lielu jaudu, kā arī uzlādēt automobili brauciena laikā.
Šī nav pirmā reize, kad Toyota saviem automobiļiem ir veidojusi saules enerģijas paneļus. 2010. gadā uzņēmums pārdeva saules paneļus, kurus varētu izmantot, lai uzlādētu automobiļa papildu akumulatoru (kas nodrošina sekundārās sistēmas, piemēram, iebūvēto akumulatoru un klimata kontroli). Jaunie paneļi ir daudz efektīvāki. Tie spēj saražot gandrīz piecas reizes lielāku jaudu nekā iepriekš piedāvātie saules paneļi.
Toyota šobrīd neražo tīras elektriskās automašīnas (ja vien neskaita ar ūdeņradi darbināmo Mirai), tāpēc šie saules paneļu jumti ir paredzēti hibrīd automašīnām. Toyota iepriekš pamatoja savu lēmumu pievērsties hibrīd automašīnām, paziņojot, ka, ražojot hibrīdus, tiek radīts mazāk emisiju, nekā ražojot tīros elektromobiļus. Tomēr pagājušajā mēnesī uzņēmums paziņoja par plāniem sadarbībā ar Subaru ražot pilnīgi elektrisku piebraucamo vilcienu platformu, norādot, ka laika gaitā varētu tikt ražota pilnīgi elektriska Toyota.
Ja salīdzinām jaudu, ko var iegūt no saules paneļiem, kas atrodas uz ēku jumtiem, ar uz automašīnas jumta novietotiem saules paneļiem tiek iegūta visai neliela jauda. Taču ir daži uzņēmumi, kas ar to eksperimentē. Piemēram, startup tipa uzņēmums Lightyear plāno savu “saules auto” (solar car) klientiem sākt piegādāt jau 2021. gadā, turklāt Hyundai paziņoja par plāniem pagājušajā gadā sākt uzstādīt saules jumtus atsevišķiem automobiļiem.
Avots: The Verge