Programmatūra Ziņas

Uz Windows 10 ARM nebūs esošo x64 programmu atbalsta

Windows 10 ARM versija drīzumā iegūs jaunu SDK instrumentu komplektu natīvo x64 aplikāciju radīšanai. Tātad tas, kas tiks programmēts no jauna – normāli darbosies 64-bit versijā. Problēma paliks ar esošo programmatūru, no kurām daļa drošības un veiktspējas dēļ, kā arī labākam darbam ar RAM tiek izlaista vienīgi x86-64 formā. Tās ir advancētās videospēles, kā arī daļa no Adobe Creative Cloud pakotnes, kurām 32-bit versijas vienkārši nav. Intervijā izdevumam ZDNet Windows izstrādes menedžere Erīna Čapla (Erin Chapple) stāstīja, ka pievienot x64 emulāciju esošai x86 prasītu divreiz vairāk inženieru pūļu. Bez tam abstrakcijas līmenis Windows on Windows (WOW) tiek atbalstīts vien 32-bit lietotnēm. Tātad 64-bit programmatūrai arī to nāktos radīt no jauna.  Bez tam gaidāmā veiktspēja var izrādīties daudz zemāka nekā cerēts.

“Tehniski tas būtu realizējams, bet vēl ir saprātīgs kompromiss starp nepieciešamo darba ieguldījumu un plusiem, kurus saņems lietotājs. Kad paskatījām populārāko x86 Windows aplikāciju statistiku, lielākajai daļai pieejamas  32-bit versijas. Ir arī tādas, kam  tikai 32-bit. Ja paraugāmies uz 64-bit programmatūru, tad lielākoties tās ir spēles, kuras neietilpst šo portatīvo PC mērķauditorijā. Lietotnes, kuras izlaistas tikai kā 64-bit, prasa ļoti jaudīgus PC maksimālās veiktspējas sasniegšanai.  Rezultātā mēs izvēlējāmies izveidot SDK, lai izstrādātāji paši varētu kompilēt natīvas 64-bit programmas ARM ierīcēm,” pasvītroja E. Čapla.

Kas attiecas uz veiktspējas problēmām pie emulācijas, menedžere stāstīja, ka tajos gadījumos, kad programma izmanto cieto disku, grafiku vai tīklu – viss tiek veikts kodola līmenī ar maksimālo veiktspēju.  Vienīgi gadījumos, ja programma pārāk bieži vēršas pie CPU, vajadzīgi papildus resursi komandu translācijai. Iekšējā testēšanā atklājās, ka lielākā daļa emulējamo aplikāciju pilnībā atbilst tam, ko sagaida lietotājs.

Līdzīgi raksti

Atbildēt