Starptautiskas aptaujas dati[1] liecina, ka 82% cilvēku plāno iepirkties izdevīgāk, izmantojot Melnās piektdienas piedāvājumus – gan iegādājoties ilgi kārotas preces, gan dāvanas Ziemassvētkiem. Tajā pašā laikā, pieaugot dzīves dārdzībai, plānoto tēriņu apjoms samazināsies. Samung rīcībā esošā informācija, novērojumi un tendences apliecina, ka cilvēki Latvijā savus, tai skaitā tehnoloģiju, pirkumus, šogad plāno arvien gudrāk.
Iegādājoties jaunas preces, cilvēku lēmumi kļūst arvien pārdomātāki – Melnās piektdienas izpārdošanās pircēji plāno tērēt mazākas summas nekā iepriekšējos gados, 69% norādot, ka tas saistīts ar dzīves dārdzības palielināšanos. Tajā pašā laikā iedzīvotāji novērtē iespēju veikt apjomīgākus pirkumus izdevīgāk – saskaņā ar aptaujas datiem[2] 42% plāno iegādāties elektroniku un aptuveni puse novembra pirkumu tiek veikta tieši Melnās piektdienas akcijas periodā[3]. Tāpat tendences liecina, ka kopumā cilvēkiem svarīgākas kļūst gan iepirkšanās ērtības, gan papildu labumi, ko var iegūt, veicot iegādi tiešsaistē.
“Mūsu rīcībā esošie dati rāda, ka pircēji savus lēmumus pieņem analītiskāk, balstoties gan uz izmaksu efektivitāti, gan ērtībām kopumā. Klienti vairs nemeklē vienkārši izdevīgāko cenu – viņiem ir svarīgi, lai visi risinājumi būtu atrodami vienuviet, sākot ar rūpīgu ierīču izvērtēšanu, atlaidēm un lojalitātes bonusiem un beidzot ar papildu servisiem, kas palīdz saņemšanu un pat uzstādīšanu padarīt vienkāršāku. Salīdzinot ar pērno gadu, redzam, ka, e-veikala apmeklētāji kļuvuši arī mērķtiecīgāki savas izvēles veikšanā, un pieaug to pircēju apjoms, kas saprot, kā, gudri apvienojot dažādas priekšrocības, var iepirkties vēl izdevīgāk,” norāda Līga Bite, Samsung korporatīvās komunikācijas vadītāja Baltijā.
Lai gan patērētāju uzvedību būtiski ietekmē dažādu akciju, piemēram, Melnās piektdienas izpārdošanas periodi, kuros lēmums tiek pieņemts par labu jaunākajiem ierīču modeļiem, uzņēmuma novērojumi liecina, ka līdzās cenas atbilstības ieguvumiem, tikpat svarīgs kļūst citu pieejamo papildpakalpojumu klāsts. Pircēji novērtē gan atpirkuma iespējas, kur, nododot veco ierīci, jauno var iegādāties vēl izdevīgāk, gan iespēju izmantot uzkrātos lojalitātes punktus, gan arī bezmaksas piegādi.
Tāpat kā globāli, arī Latvijā arvien vairāk cilvēku novērtē iespēju saņemt visaptverošu pakalpojumu klāstu vienuviet saistībā ar jaunu tehnoloģiju iegādi un uzstādīšanu. Turpina augt pieprasījums pēc profesionālas televizoru vai sadzīves tehnikas uzstādīšanas, kā arī vecās tehnikas izvešanas, ko ērti izvēlēties jaunas ierīces iegādes procesā – tādējādi novēršot situācijas, kur viens pakalpojums jāmeklē pie piegādātāja, bet cits – iesaistot vēl citas trešās puses.
“Patērētāji novērtē, ka viss ir pieejams jebkurā viņiem ērtā laikā, vienuviet un ar vienotu klientu apkalpošanu. Un mūsu uzdevums ir uz šīm vajadzībām atbilstoši reaģēt, lai nodrošinātu vēl patīkamāku iepirkšanās un tehnoloģiju lietošanas pieredzi,” uzsver Līga Bite.
Ar aktuālajiem Samsung Melnās piektdienas izpārdošanas piedāvājumiem un papildu priekšrocībām iespējams iepazīties samsung.com.
[1] Deloitte aptauja “2025 Brack Friday-Cyber Monday Survey”
[2] PwC aptauja “European Black Friday shopping”
[3] Tehnoloģiju uzņēmuma Samsung dati
































