Tesla agrāk bija pārdotākais elektromobiļu zīmols Eiropā. Tagad uzņēmums neierindojas pat pirmajā desmitniekā, to apsteidzot, piemēram, BYD.
“Pārliecinošs brīdis Eiropas automobiļu tirgū.” Tā pēc tam, kad automobiļu izpētes uzņēmums publicēja aprīļa pārdošanas rādītājus Eiropā, sacīja Jato Dynamics globālais analītiķis Felipe Munozs.
Pirmo reizi Ķīnas gigants BYD šajā reģionā ir pārdevis ievērojami vairāk elektrisko automobiļu nekā Tesla. Šāda ciparu izmaiņa iezīmē vērā ņemamu pavērsienu Eiropas automobiļu tirgū.
Salīdzinājumam – Tesla reģiona elektromobiļu tirgū ir valdījusi vairāk nekā desmit gadus, savukārt BYD automašīnas Eiropā sāka pārdot tikai 2022. gada beigās.
Saskaņā ar Jato Dynamics datiem, pagājušajā mēnesī Eiropā reģistrēts 7 231 BYD elektromobilis, kas ir 169% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kas Ķīnas zīmolu izvirzīja 10. vietā vislabāk pārdoto elektromobiļu zīmolu sarakstā.
Tikmēr Tesla reģistrēja 7 165 elektromobiļus, kas ir par 49% mazāk, un tas amerikāņu autoražotāju nobīdīja uz 11. vietu sarakstā.
Atšķirība starp abiem uzņēmumiem ir niecīga, proti, vien 66 vienības. Tomēr, ņemot vērā, ka Eiropas Savienība ir palielinājusi importa tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, šī plaisa kļūst no svara.
Šīs nedēļas sākumā Tesla izpilddirektors Īlons Masks paziņoja, ka uzņēmums ir piedzīvojis “ievērojamu pieprasījuma atveseļošanos” pēc pirmajā ceturksnī veiktās globālās pārkārtošanas attiecībā uz atjaunināto krosoveru Model Y, kas ir automobiļu ražotāja pārdotākais produkts.
Tomēr šie skaitļi liecina par pretējo.
TOP 25 visvairāk reģistrēto elektromobiļu zīmoli Eiropā (2025. gada aprīlī)
Vieta | Zīmols | Vienības | Izmaiņas salīdzinājumā ar 2024. gada aprīli |
---|---|---|---|
1 | Volkswagen | 23,514 | +61% |
2 | BMW | 14,867 | +5% |
3 | Skoda | 13,598 | +214% |
4 | Audi | 11,958 | +48% |
5 | Renault | 10,328 | +58% |
6 | Kia | 9,101 | +55% |
7 | Mercedes-Benz | 8,739 | -1% |
8 | Volvo | 7,768 | -43% |
9 | Hyundai | 7,346 | +20% |
10 | BYD | 7,231 | +169% |
11 | Tesla | 7,165 | -49% |
12 | Peugeot | 7,082 | -4% |
13 | Ford | 6,539 | +240% |
14 | Cupra | 6,536 | +133% |
15 | Citroen | 6,133 | +246% |
16 | Opel/Vauxhall | 4,894 | +65% |
17 | Mini | 3,912 | +190% |
18 | MG | 3,443 | -37% |
19 | Toyota | 2,998 | +24% |
20 | Polestar | 2,850 | +44% |
21 | Porsche | 2,759 | +309% |
22 | Fiat | 2,623 | -29% |
23 | Dacia | 2,252 | +135% |
24 | Xpeng | 1,649 | +268% |
25 | Leapmotor | 1,426 | Jauns |
Šī tabula pierāda, cik ievērojamu stabilitāti Tesla ir zaudējuši Eiropā, galvenokārt Maska izlēcienu dēļ. Tikmēr tādi vietējie giganti kā Volkswagen, BMW, Škoda un Renault ir atguvuši zaudēto ietekmi un uzrāvušies ar iespaidīgiem pārdošanas rādītājiem.
Aprīlī Volkswagen pārdeva 23 514 elektromobiļus, kas ir par 61% vairāk nekā pērn. BMW pārdeva 14 867 elektromobiļus, tam sekoja Škoda ar 13 595, Audi ar 11 958 un Renault ar 10 328 elektromobiļiem. Izņemot Mercedes-Benz un Volvo, pagājušajā mēnesī pieauga visu 10 lielāko zīmolu pārdotie elektromobiļi.
TOP 25 visvairāk reģistrēto elektromobiļu modeļi Eiropā (2025. gada aprīlī)
Vieta | Modelis | Vienības | Izmaiņas salīdzinājumā ar 2024. gada aprīli |
---|---|---|---|
1 | Skoda Elroq | 7,998 | Jauns |
2 | Volkswagen ID.3 | 6,932 | +34% |
3 | Volkswagen ID.7 | 6,776 | +640% |
4 | Volkswagen ID.4 | 6,297 | +3% |
5 | Kia EV3 | 5,680 | Jauns |
6 | Renault 5 | 5,662 | Jauns |
7 | BMW iX1 | 5,518 | +24% |
8 | Skoda Enyaq | 5,037 | +37% |
9 | Tesla Model Y | 4,495 | -53% |
10 | Citroen C3 | 3,962 | Jauns |
11 | Audi Q6 e-tron | 3,955 | Jauns |
12 | Volvo EX30 | 3,712 | -57% |
13 | Cupra Born | 3,675 | +31% |
14 | BMW i4 | 3,649 | -16% |
15 | Ford Explorer | 3,526 | Jauns |
16 | Audi Q4 e-tron | 3,353 | -16% |
17 | Audi A6 e-tron | 3,161 | Jauns |
18 | Mercedes-Benz EQA | 3,082 | -1% |
19 | Renault Scenic | 3,034 | +413% |
20 | Cupra Tavascan | 2,858 | Jauns |
21 | Mercedes-Benz EQB | 2,758 | +7% |
22 | Toyota bZ4X | 2,733 | +18% |
23 | Hyundai Kona | 2,732 | -18% |
24 | Tesla Model 3 | 2,604 | -41% |
25 | Hyundai Inster | 2,515 | Jauns |
Kopumā aprīlī, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, Eiropā elektrisko automobiļu pārdošanas apjoms palielinājās par 28%, un to tirgus daļa bija 17%, salīdzinot ar 13% pērn. Tas ir milzīgs lēciens salīdzinājumā ar kopējo automobiļu tirgu, kas palielinājās tikai par 0,1 %.
Pārdotākais elektromobilis Eiropā pagājušajā mēnesī bija Škoda Elroq, kam sekoja Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.7, Volkswagen ID.4 un Kia EV3. Tikmēr Tesla Model Y nokritās uz devīto vietu, bet Tesla Model 3 ir 24. vietā.
Jāatzīmē, ka BYD vislabāk pārdoto elektromobiļu modeļu sarakstā nav neviena modeļa, taču tas ir tāpēc, ka tā kopējais skaitlis ir veidots no vairākiem automobiļiem, kuru pārdošanas apjomi ir bijuši mazāki nekā Tesla Model Y un Model 3.
Kamēr amerikāņu elektromobiļu ražotājam Eiropā ir četri pārdošanā esošie modeļi (izņemot Apvienoto Karalisti, kur tiek piedāvāti tikai divi), BYD portfelis ir divreiz lielāks, un drīz būs pieejams vēl ievērojams skaits modeļu.
Avots: InsideEVs