Eiropas tirgū BYD izdevies sagraut Teslu

Tesla agrāk bija pārdotākais elektromobiļu zīmols Eiropā. Tagad uzņēmums neierindojas pat pirmajā desmitniekā, to apsteidzot, piemēram, BYD.

“Pārliecinošs brīdis Eiropas automobiļu tirgū.” Tā pēc tam, kad automobiļu izpētes uzņēmums publicēja aprīļa pārdošanas rādītājus Eiropā, sacīja Jato Dynamics globālais analītiķis Felipe Munozs.

Pirmo reizi Ķīnas gigants BYD šajā reģionā ir pārdevis ievērojami vairāk elektrisko automobiļu nekā Tesla. Šāda ciparu izmaiņa iezīmē vērā ņemamu pavērsienu Eiropas automobiļu tirgū.

Salīdzinājumam – Tesla reģiona elektromobiļu tirgū ir valdījusi vairāk nekā desmit gadus, savukārt BYD automašīnas Eiropā sāka pārdot tikai 2022. gada beigās.

Saskaņā ar Jato Dynamics datiem, pagājušajā mēnesī Eiropā reģistrēts 7 231 BYD elektromobilis, kas ir 169% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kas Ķīnas zīmolu izvirzīja 10. vietā vislabāk pārdoto elektromobiļu zīmolu sarakstā.

Tikmēr Tesla reģistrēja 7 165 elektromobiļus, kas ir par 49% mazāk, un tas amerikāņu autoražotāju nobīdīja uz 11. vietu sarakstā.

Atšķirība starp abiem uzņēmumiem ir niecīga, proti, vien 66 vienības. Tomēr, ņemot vērā, ka Eiropas Savienība ir palielinājusi importa tarifus Ķīnā ražotiem elektromobiļiem, šī plaisa kļūst no svara.

Šīs nedēļas sākumā Tesla izpilddirektors Īlons Masks paziņoja, ka uzņēmums ir piedzīvojis “ievērojamu pieprasījuma atveseļošanos” pēc pirmajā ceturksnī veiktās globālās pārkārtošanas attiecībā uz atjaunināto krosoveru Model Y, kas ir automobiļu ražotāja pārdotākais produkts.

Tomēr šie skaitļi liecina par pretējo.

TOP 25 visvairāk reģistrēto elektromobiļu zīmoli Eiropā (2025. gada aprīlī)

Vieta Zīmols Vienības Izmaiņas salīdzinājumā ar 2024. gada aprīli
1Volkswagen23,514+61%
2BMW14,867+5%
3Skoda13,598+214%
4Audi11,958+48%
5Renault10,328+58%
6Kia9,101+55%
7Mercedes-Benz8,739-1%
8Volvo7,768-43%
9Hyundai7,346+20%
10BYD7,231+169%
11Tesla7,165-49%
12Peugeot7,082-4%
13Ford6,539+240%
14Cupra6,536+133%
15Citroen6,133+246%
16Opel/Vauxhall4,894+65%
17Mini3,912+190%
18MG3,443-37%
19Toyota2,998+24%
20Polestar2,850+44%
21Porsche2,759+309%
22Fiat2,623-29%
23Dacia2,252+135%
24Xpeng1,649+268%
25Leapmotor1,426Jauns

Šī tabula pierāda, cik ievērojamu stabilitāti Tesla ir zaudējuši Eiropā, galvenokārt Maska izlēcienu dēļ. Tikmēr tādi vietējie giganti kā Volkswagen, BMW, Škoda un Renault ir atguvuši zaudēto ietekmi un uzrāvušies ar iespaidīgiem pārdošanas rādītājiem.

Aprīlī Volkswagen pārdeva 23 514 elektromobiļus, kas ir par 61% vairāk nekā pērn. BMW pārdeva 14 867 elektromobiļus, tam sekoja Škoda ar 13 595, Audi ar 11 958 un Renault ar 10 328 elektromobiļiem. Izņemot Mercedes-Benz un Volvo, pagājušajā mēnesī pieauga visu 10 lielāko zīmolu pārdotie elektromobiļi.

TOP 25 visvairāk reģistrēto elektromobiļu modeļi Eiropā (2025. gada aprīlī)

Vieta Modelis Vienības Izmaiņas salīdzinājumā ar 2024. gada aprīli
1Skoda Elroq7,998Jauns
2Volkswagen ID.36,932+34%
3Volkswagen ID.76,776+640%
4Volkswagen ID.46,297+3%
5Kia EV35,680Jauns
6Renault 55,662Jauns
7BMW iX15,518+24%
8Skoda Enyaq5,037+37%
9Tesla Model Y4,495-53%
10Citroen C33,962Jauns
11Audi Q6 e-tron3,955Jauns
12Volvo EX303,712-57%
13Cupra Born3,675+31%
14BMW i43,649-16%
15Ford Explorer3,526Jauns
16Audi Q4 e-tron3,353-16%
17Audi A6 e-tron3,161Jauns
18Mercedes-Benz EQA3,082-1%
19Renault Scenic3,034+413%
20Cupra Tavascan2,858Jauns
21Mercedes-Benz EQB2,758+7%
22Toyota bZ4X2,733+18%
23Hyundai Kona2,732-18%
24Tesla Model 32,604-41%
25Hyundai Inster2,515Jauns

Kopumā aprīlī, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, Eiropā elektrisko automobiļu pārdošanas apjoms palielinājās par 28%, un to tirgus daļa bija 17%, salīdzinot ar 13% pērn. Tas ir milzīgs lēciens salīdzinājumā ar kopējo automobiļu tirgu, kas palielinājās tikai par 0,1 %.

Pārdotākais elektromobilis Eiropā pagājušajā mēnesī bija Škoda Elroq, kam sekoja Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.7, Volkswagen ID.4 un Kia EV3. Tikmēr Tesla Model Y nokritās uz devīto vietu, bet Tesla Model 3 ir 24. vietā.

Jāatzīmē, ka BYD vislabāk pārdoto elektromobiļu modeļu sarakstā nav neviena modeļa, taču tas ir tāpēc, ka tā kopējais skaitlis ir veidots no vairākiem automobiļiem, kuru pārdošanas apjomi ir bijuši mazāki nekā Tesla Model Y un Model 3.

Kamēr amerikāņu elektromobiļu ražotājam Eiropā ir četri pārdošanā esošie modeļi (izņemot Apvienoto Karalisti, kur tiek piedāvāti tikai divi), BYD portfelis ir divreiz lielāks, un drīz būs pieejams vēl ievērojams skaits modeļu.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt