Elektroauto ASV varētu kļūt daudz dārgāki

Pametot Balto namu, Baidena administrācija ir veikusi vienu no pēdējiem lēmumiem, kam būšot liela ietekme uz elektroauto tirgu.

Pagājušā gada septembrī, ASV tirdzniecības departaments ierosināja pilnīgu liegumu dažādām precēm, piemēram, ar automobiļiem saistītai programmatūrai un aparatūrai. Kā arī patērētāju tehnoloģijām kā droniem, kas varētu apdraudēt nacionālo drošību.

Šonedēļ administrācija “pieslīpē” noteikumus, kas galu galā liegs Ķīnā un Krievijā ražotu auto un kravas auto tirdzniecību. Tā visa pamatā ir dažādi iemesli. Viens no tiem ir nacionālo interešu aizsardzība. Savukārt, otrs ir kliedēt risku, ka lētāki Ķīnas modeļi ietekmē vietējos auto ražotājus. 

Tirdzniecības sekretāre Džina Raimondo vēstīja Reuters: “tas ir ļoti svarīgi, jo mēs nevēlamies divus miljonus ķīniešu auto uz ceļiem un tad saprast…mēs esam apdraudēti.”

Tātad, liegums aptver jebkādu Krievijā vai Ķīnā ražotu programmatūru vai aparatūru, kas savieno modernu transportlīdzekli ar plašāku pasauli, ietverot satelītnavigācijas GPS, Wi-Fi, Bluetooth, satelītu un mobilo datu savienojumu komponentes. 

Džīna Raimondo tic, ka jebkurš “ārzemju pretinieks”, kam ir pieeja komponentu ievāktajiem datiem, varētu “radīt nopietnu risku gan mūsu nacionālajai drošībai, gan ASV iedzīvotāju privātumam”. Viņa runā par kameru un sensoru tehnoloģijām – iekš un ārpus auto -, kā arī mikrofoniem, ko izmanto ar balsi aktivētai programmatūrai. 

Lēmumam būs masīva ietekme uz elektroauto jomu Ziemeļamerikā, ņemot vērā to, ka izmaiņas izjutīs jebkurš ražotājs, kas iegūst minētās preces no Ķīnas piegādātājiem. Dažas markas, iespējams, pazudīs no tirgus pilnībā.

Volkswagen, GM, Toyota un Ford brīdināja, ka piegādes ķēdes sarežģītība rezultēsies aizturēs un traucējumos. Tieši šie uzņēmumi vēlējās atrast jaunus piegādātājus, lai pielāgotos likumiem. 

Polestar, kā mātesuzņēmums ir Ķīnas Geely, apgalvoja, ka liegums varētu viņus “izputināt”, jo tas ierobežos pieeju ASV tirgum, lai gan liela daļa no auto ir ražoti Dienvidkarolīnā. 

Likumdošana atspoguļos autonomo transportlīdzekļu un braucienu pakalpojumu jomu attīstību. Ķīnas uzņēmumi vairs nevarēs veikt testus uz ASV ceļiem, savukārt, daži lielie autonomās industrijas vārdi tiks spiesti pārdomāt izmantoto programmatūru un aparatūru. 

Piemēram, savam jaunākajam robotaxi, Waymo plāno iepazīstināt ar modeļiem, ko ražo Geely piederošais Zeekr. Viņi pāriet no Jaguar I-Pace, kas lielākoties izmantots testos, uz ietilpīgo Zeekr M MPV ar uzlabotu baterijas rakursu. 

Atvadas no konkurences

Lai gan ir grūti strīdēties pret argumentu par nacionālās drošības draudiem, tik pat grūti ir ignorēt faktu, ka liela daļa Ziemeļamerikas patērētāju tehnoloģijas nāk no Ķīnas. Kāpēc automobiļu industrija piedzīvo tādu spiedienu?

Viena teorija ir tā, ka nākamā autonomo un savienoto ierīču paaudze ievāks lielu datu apjomu, tostarp personīgas detaļas par šoferi, lokāciju un tiešraides video. 

Tāpat, šķiet, graujošs lēmums uz augošo cienījamo Ķīnas uzņēmumu, kas ražo konkurētspējīgus elektroauto, skaitu. Kā arī tas attieksies uz vidējo Amerikas patērētāju, kurš tagad raudzīsies uz ierobežotāku un, iespējams, nabadzīgāku izvēli. 

Tā vietā, lai piespiedu kārtā konkurētu, uzņēmumiem, kas pielāgosies jaunajiem noteikumiem, būs brīva vaļa uzstādīt savu cenu. Tomēr tā iespaidā ASV elektroauto tirgus varētu kļūt daudz dārgāks. 

Programmatūras likumi attiekšoties uz 2027. gada modeļiem, kamēr aparatūras – 2029. gada. Tas rada nelielu brīdi, kā laikā industrijas pārstāvji var pieteikties izņēmumiem vai pagarinājumiem. 

Tesla izpilddirektors Īlons Masks pauda viedokli par Baidena plāniem. Viņš apgalvoja, ka tie ir “nevajadzīgi regulatori apgrūtinājumi” attiecībā pret rietumu ražotājiem, no kuriem daudzi jau netiek līdzi Ķīnas konkurencei. 

Masks, viens no Trampa lielākajiem finansiālajiem atbalstiem, ir izveidojis ciešas saiknes ar jauno prezidentu. Tas nozīmē, ka viens no Baidena jaunajiem likumiem tik un tā varētu tikt atcelts vai pielāgots.

Tas ir svarīgi, ņemot vērā, ka Tesla gan veic ražošanu Ķīnā, gan daudzos savos auto izmanto tur ražotas tehnoloģijas. 

Avots: TechRadar 

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt