Porsche nesteidzās ar elektriskajiem auto, plānojot palikt pie iekšdedzes dzinējiem ilgāk, nekā sākotnēji bija iecerēts.
Autoražotājs Porsche plāno palikt pie iekšdedzes dzinējiem ilgāk, nekā pērn iecerēts, lēš uzņēmuma finanšu direktors Lutzs Meške. Porche nav vienīgais elektrisko automobiļu ražotājs, kurš izteicis šādu nostāju.
Jau 2022.gadā uzņēmums paziņoja, ka līdz 2030.gadam 80% no to iegādātajiem auto veidos ar akumulatoru darbināti elektrotransportlīdzekļi (BEV), apņemoties vairākus no saviem populārākajiem modeļiem pārorientēt uz elektrisko piedziņu.
Atsaucoties uz elektrisko transportlīdzekļu pārdošanas kritumu un klientu intereses pazušanu, Porsche tagad atkāpjas no saviem plāniem. Meške Automotive News Europe sacīja, ka pastāv liela iespēja, ka nākotnē paredzētie elektromobiļi tiks piedāvāti arī ar iekšdedzes dzinēju vai vismaz hibrīda opciju.
Benzīna dzinēju atkārtota utilizēšana
“Skaidrs ir tas, ka mēs vēl ilgi paliksim pie iekšdedzes dzinēja,” Meške skaidroja intervijā pēc Vācu zīmola trešā ceturkšņa peļņas rezultātiem, kas atklāja, ka pilnībā elektriskā Taycan modeļa pārdošanas apjomi, salīdzinoši ar iepriekšējo ceturksni, samazinājušies par 50%.
Pavisam nesen Porsche paziņoja, ja V8 benzīna dzinējs, kas ir jaudīgākajos Cayenne un Panamera modeļos, paliks ražošanā “līdz pat 2030.gadam”. Tāpat nākotnes modeļos, kas pērn dēvēti par BEV (Macan, Boxster un gaidāmais Cayman), tuvākajā nākotnē arvien biežāk tiks izmantoti iekšdedzes dzinēji.
“Daudzi klienti premium un luksusa klasē raugās virzienā uz automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju, tā ir skaidra tendence,” Porsche finanšu direktors pagājušajā mēnesī konferences zvana laikā sacīja žurnālistiem.
Maz ticams, ka jaunākajam Macan tā pašreizējā veidolā būs iekšdedzes dzinējs, jo tas ir būvēts uz Premium Platform Electric (PPE) platformas, kas ir paredzēta elektromobiļiem.
Bremzē arī citi uzņēmumi
Porsche nav vienīgais ievērojamais auto ražotājs, kas atkāpien no plāniem paplašināt elektrisko auto klāstu. Ford šā gada sākumā ASV atcēla F-150 Lightning jaunās versijas izstrādi. Uzņēmums drīzāk izteica vēlmi pievērsties hibrīdiem, kuri esot populārāki klientu vidū.
Arī Blue Oval ir palēninājis Explorer un Capri EV modeļu ražošanu Eiropā, jo pārdošanas apjomi ir samazinājušies. Šīs lēmums rezultējās milzīgā darbinieku atlaišanā un darbavietu samazināšanā.
Šādi lēmumi ir likuši pārstāvjiem domāt, ka Ford tuvākajā nākotnē varētu pat nepārdot vieglos transportlīdzekļus, tā vietā kļūstot par komerctransporta speciālistu Eiropā.
Lai vēl vairāk sarežģītu BEV situāciju, jaunais Lotus Europe vadītājs Dens Balmers izdevumam Auto Express sacīja, ka uzņēmuma nesen izziņotā “hiberhibrīda” sistēma piedāvās klientiem “uz elektromobiļiem orientētu braukšanas pieredzi,” bet garākos braucienos nodrošinās benzīna dzinēju.
Kopš britu sporta automobiļu ražotājs, kuru iegādājās ķīniešiem piederošais Geelt Holding Group, ir uzsvēris elektrisko automobiļu nozīmi savā modeļu klāstā. Tajā pašā laikā pašlaik Lotus piedāvā tikai Emya un Eletre modeļus kā tikai ar elektrību darbināmus transportlīdzekļus.
Pašlaik nav zināms, kuri Lotus modeļi būs pirmie, kas saņems “hiberhibrīda” sistēmu. Jāņem vērā, ka uzņēmuma Electric Premium arhitektūras elastīgums neizslēdz iespēju, ka iepriekšminētajiem pilnīgajiem elektromobiļiem tiks uzstādīts iekšdedzes dzinējs.
Arī luksuss auto ražotājs Bentley nesen par pieciem gadiem pārcēla termiņu, kad bija paredzēts atteikties no iekšdedzes dzinējiem. Tagad izvirzītais mērķis ir 2035.gads.
Tajā pašā laikā Volvo nāca klajā ar ziņojumu, ka uzņēmums cer, ka “90-100%” no globālā pārdošanas apjoma līdz desmitgades beigām būs elektrificēti, tomēr plug-in hibrīddzinēji joprojām ir ļoti aktuāli
Avots: TechRadar