Ford izstrādā revolucionāru akumulatoru ķīmiju

Pēc “intensīvas izpētes” Ford ir izstrādājuši revolucionāru akumulatoru ķīmiju, ko veido litijs un mangāns.

Ford vadošais elektrisko transportlīdzekļu inženieris trešdien paziņoja, ka autoražotājs aktīvi strādā pie “spēli mainošas” akumulatoru ķīmijas nākotnes elektriskajiem automobiļiem. Tiek ziņots, ka šis atklājums līdz desmitgades beigām nodrošinās zemas izmaksas un garāku elektrotransportlīdzekļu nobraukumu.

Ford elektrificētās piedziņas inženierijas direktors Čārlzs Pūns sacīja, ka viņa komanda ir izstrādājusi ar litiju bagātu mangāna (LMR) elementu ķīmiju Ion Park akumulatoru pētniecības un attīstības centrā Romulusā, Mičiganas štatā. Šobrīd Ford jau ražo otrās paaudzes šūnas uz izmēģinājuma līnijas Mičiganā.

Pūns LinkedIn ierakstā norādīja, ka LMR ir vairākas priekšrocības salīdzinājumā ar ķīmiskajām vielām uz niķeļa bāzes. Tās ietver uzlabotu drošību un stabilitāti, kā arī lielāku enerģijas blīvumu. Tas nodrošina garāku braukšanas distanci salīdzinājumā ar akumulatoriem ar augstu niķeļa saturu.

Viņš arī piebilda, ka Ford sagaida “bezprecedenta” izmaksu samazinājumu. Šis izrāviens uzņēmumam ir ļoti svarīgs, lai sasniegtu “patiesu izmaksu paritāti” ar gāzi darbināmiem transportlīdzekļiem.

Ford sāka ar niķeļa-mangāna-kobalta (NMC) akumulatoru piedāvājumu un vēlāk 2023. gadā pievienoja litija-dzelzs-fosfāta (LFP) akumulatorus. LMR ir atbilde uz jautājumu “kas tālāk?”.” Pūns sacīja.

“Tas nav tikai laboratorijas eksperiments. Mēs aktīvi strādājam, lai palielinātu LMR elementu ķīmisko sastāvu un integrētu tos mūsu nākotnes transportlīdzekļu klāstā šajā desmitgadē,” viņš piebilda.

Saskaņā ar pētījumu, kas publicēts akadēmiskajā žurnālā “Science Direct”, ar litiju bagāti katodu materiāli uz mangāna bāzes tika atklāti pirms 30 gadiem. Teorētiski tie piedāvā augstāku enerģijas blīvumu un izmaksu priekšrocības, jo nav nepieciešams niķelis un kobalts, kuru ražošana ir netīra un dārga.

Sākotnēji LMR elementi piedāvā arī augstu darba spriegumu.

Griesti Ford atklājumiem?

Taču ar to plusi arī beidzas. Neraugoties uz to, ka šī ķīmija pastāv jau trīs desmitgades, tā nav komercializēta sprieguma vājināšanās dēļ, kas nozīmē ievērojamu sprieguma zudumu laika gaitā.

LMR cieš arī no ievērojamiem jaudas zudumiem, kas var samazināt braukšanas diapazonu, un termiskās stabilitātes pasliktināšanās, kas nozīmē, ka šūnas var nebūt drošas, kad dzīvsudrabs paaugstinās.

Tā kā Ford jau ražo šos elementus izmēģinājuma līnijā, iespējams, ir atrasts risinājums šīm problēmām. Taču sīkāka informācija par šo projektu pašlaik ir ierobežota.

Automobiļu ražotāji un akumulatoru uzņēmumi parasti ir kūtri attiecībā uz saviem produktu plāniem, uzskatot tos par stingri sargājamiem noslēpumiem. Iespējams, ka mēs vēl kādu laiku neuzzināsim neko vairāk par Ford plāniem.

Pašlaik Ford izmanto LFP akumulatoru Mustang Mach-E bāzes versijai un NMC akumulatorus pārējiem modeļiem, tostarp E-Transit un F-150 Lightning.

Tiek gatavoti vairāki jauni modeļi, tostarp kompakts SUV un pikaps “skunkworks” projektā par pieejamu cenu, kā arī nākamās paaudzes elektriskā kravas automašīna ar kodētu nosaukumu T3.

Autoražotājs strādā arī pie savu SUV, krosoveru un Super Duty pikapa pagarinātas darbības elektrotransportlīdzekļu (EREV) versijām.

Jaunie ķīmiskie risinājumi teorētiski nav ierobežoti ar konkrētu transportlīdzekļa vai spēka agregāta tipu, un tos var izmantot hibrīddzinējos, PHEV, EREV un BEV transportlīdzekļos atkarībā no tā, kas ir ekonomiski izdevīgākais.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt