Jaunais Honda N-One e: elektroauto apvieno kei klases kompakto formu ar sportisku dizainu un modernu pieeju tirgiem ārpus Japānas.
Pēc iepriekšējā neveiksmīgā mēģinājuma ar Honda e, japāņu autoražotājs nolēmis vēlreiz spert soli elektroauto segmentā ar jaunu, kompakta izmēra pilsētas modeli. Tas nesen debitēja Goodwood Festival of Speed, kur jau no pirmā acu uzmetiena viss bija skaidrs. Proti, runa ir par ļoti atšķirīgu pieeju, salīdzinot ar iepriekšējo mēģinājumu.
Ar kamuflāžu klātais prototips atklāja būtiskus dizaina elementus – šauru virsbūvi, izteiktas riteņu arkas un platāku sliežu ceļu nekā kei automobiļiem raksturīgs.
Rezultāts? Automobilis izskatās pēc sportiska, sacīkšu iedvesmota kei modeļa. Atšķirībā no Honda e, kas tika kritizēts par pārspīlētu dizainu, ierobežotu nobraukuma rezervi un pārāk augstu cenu, jaunais prototips šķiet mērķtiecīgāks un funkcionālāks.
Tam piemīt vienkāršāka estētika un uzskatāmi mazāk “pārzīmēta” konstrukcija, kas varētu uzrunāt plašāku auditoriju.
Nosaukums N-One e: izskaidro būtību
Kā izrādās, šī elektroauto nosaukums nav nejaušs – Honda to ir nodēvējusi par N-One e:, proti, tas ir tieši balstīts uz trešās paaudzes N-One kei auto platformas. Tas arī izskaidro virsbūves proporcijas un izmērus.
Japānas tirgum, visticamāk, paredzēta šaurākā versija, kas iekļaujas kei automobiļu noteiktajās normās. Domājams, ka Eiropai un citām valstīm paradzētā versija ir platāka ar uzsvērtām riteņu arkām un dinamiskāku ārējo izskatu.
Šāda stratēģija nav unikāla. Līdzīgu pieeju savulaik izmantoja arī Suzuki Jimny, kas Japānā bija ar šaurākiem riteņiem, bet Eiropā pieejams tikai platākā versijā.
Arī Honda Japānā publicētajā reklāmas attēlā redzamais modelis šķiet ar gludāku virsbūvi bez paplašinājumiem, kas vēl vairāk pastiprina teoriju par atšķirīgām versijām atkarībā no tirgus.
Nosaukums N-One e: gan pagaidām nav oficiāli apstiprināts Eiropas versijai – tur tas vēl tiek dēvēts par Honda Super EV, vismaz koncepcijas stadijā. Tiek prognozēts, ka sērijveida versija tiks atklāta vēl šī gada laikā, iespējams – kādā no starptautiskajiem auto šoviem.
Japānā Honda jaunajam elektroauto nāksies konkurēt ar tirgus līderi Nissan Sakura – pašlaik pārdotāko elektroauto valstī.
Turklāt konkurence pastiprināsies ne vien ar citiem vietējiem kei elektroauto, bet arī ar pirmajiem ārvalstu mēģinājumiem šajā virzienā. BYD šobrīd izstrādā savu pirmo kei klases elektroauto speciāli Japānas tirgum.
Avots: InsideEVs