Tesla aptur Cybercab un Semi detaļu importu no Ķīnas

Tiek ziņots, ka ASV mašīnu ražotājs Tesla pārtrauc plānus importēt Ķīnā ražotas detaļas savam topošajam Cybercab.

Tesla vadītājs Īlons Masks, iespējams, tic nākotnei bez autovadītājiem, taču pat viņa topošais Cybertruck nevar apiet 145% importa tarifu.

Saskaņā ar jaunu Reuters ziņojumu, kas atsaucas uz “tieši informētu” personu, Tesla ir klusi apturējusi savus plānus importētdetaļas no Ķīnas ne tikai robotaksometram, bet arī pilnībā elektriskajam Semi. Kas ir pie vainas? ASV ieviestie tarifi.

Saskaņā ar ziņojumu Tesla jau kādu laiku plānoja importa shēmu. Uzņēmums pat bija gatavs sagremot papildu 34 % tarifus, kas sākotnēji tika piemēroti Ķīnas precēm. Tomēr pēc tam, kad ASV prezidents Donalds Tramps saasināja notiekošo tirdzniecības karu, palielinot muitas nodevas līdz pat 145 %, Tesla padodas.

No Reuters:

“Pēc tam, kad prezidents Donalds Tramps tirdzniecības kara apstākļos paaugstināja tarifus Ķīnas precēm, tika apturēti Tesla plāni no Ķīnas importēt detaļas Cybercab un Semi elektriskajām kravas automašīnām Amerikas Savienotajās Valstīs, paziņoja persona, kas ir tieši informēta par šo jautājumu.

Šis solis varētu izjaukt Tesla plānu sākt masveida ražošanu ilgi gaidītajiem modeļiem, kurus tās vadītājs Īlons Masks investoriem ir uzslavējis kā nozīmīgus jauninājumus, kas nodrošina ASV autoražotāja izaugsmes impulsu.

[…]

Uzņēmums bija plānojis tuvākajos mēnešos sākt saņemt komponentu piegādes, lai oktobrī sāktu abu modeļu izmēģinājuma ražošanu, bet 2026. gadā – masveida ražošanu, sacīja persona, un Cybercab tiks ražots Teksasā, bet Semi – Nevadā.”

Sarežģīta Tesla darba kārtība

Uzreiz nav skaidrs, vai Tesla aptur šos plānus uz nenoteiktu laiku un atkāpjas atpakaļ pie rasēšanas dēļa, vai arī vienkārši gaida, lai redzētu, vai Tramps tuvākajās nedēļās atkāpsies no lielajiem tarifiem.

Tiek apgalvots, ka Tesla cerēja tuvākajos mēnešos sākt saņemt abu pērn minēto transportlīdzekļu detaļas. Ideja? Izmēģinājuma sērija uzsākšana šī gada laikā, pirms 2026. gadā uzsākt masveida ražošana.

Attiecībā pret Semi tas nav nekas jauns. Šādu grafīku esam dzirdējuši atkal un atkal. Šobrīd šis kravas automobilis gan ir vairāk nostāsts nekā mašīna.

Neraugoties uz ilggadējām attiecībām ar prezidentu, abi, šķiet, ir bijuši pretrunās attiecībā uz tarifiem. Nepilnas slodzes izpilddirektors ir lidojis tuvu saulei, mēģinot savilkt “galus” starp politiku un automobiļiem. Tagad Masks konstatē, ka viņa pārraudzītais uzņēmums ir potenciāls upuris viņa paša varas tuvībai.

Nav jau tā, ka Tesla (vai Masks) to nebūtu paredzējuši. Patiesībā uzņēmums ir pakāpeniski iepircis vairāk detaļu no Ziemeļamerikas tieši gadījumam, ja kaut kas tāds notiktu.

Un tagad, kad Maska politiskās aktivitātes sekas ir attaisnojušās, Tesla ir jāsamaksā milzīgs tarifu rēķins, lai turpinātu iegādāties detaļas no Ķīnas, kurām tā vēl nav izveidojusi piegādes ķēdi savā valstī.

Tātad šeit atrodas Tesla. Robotaksometrs, kam nepieciešams jauns detaļu avots. Semi, kas joprojām nespēj nostiprināties. Mūsdienīgs uzņēmuma modelis, kas balstās tieši uz tādām pašām globālajām piegādes ķēdēm, kādas citiem vecajiem autoražotājiem ir grūtības nostiprināt, ņemot vērā dažu starptautisko tirdzniecības politiku.

Nav zināms, vai ar Semi kavēšanos pietiks, lai iedragātu investoru uzticību. Tomēr Cybercab varētu būt kaut kas tāds, kas investorus uzkurinās. Īpaši tāpēc, ka Maska uzņēmums pēdējā laikā vairāk līdzinās autonomo risinājumu uzņēmumam, nevis autobūves uzņēmumam.

Līdz Tesla ceturkšņa peļņas paziņojumam ir palikusi mazāk nekā nedēļa, un to vajadzētu būt diezgan interesanti noklausīties.

Avots: InsideEVs

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt