Austrālijas Melburnas ostā katru mēnesi tiek piegādāti ap 2000 Tesla auto, taču tiem nav pircēju, tāpēc tie sāk krāties.
Austrālijas ostās stāv tūkstošiem Tesla auto, jo interese elektroauto (EV) sāk samazināties un tirgu piepilda lētākas opcijas. Attēli ar kādu no Melburnas ostām izceļ dramatisko kontrastu no laika, kad cilvēki auto dēļ stāvēja rindās, līdz brīdim, kad auto ir tie, kas gaida mājas.
Attēlu uztvēra 7News, redzēto nosaucot par ‘’Tesla graveyard’’ jeb ‘’Tesla kapsētu’’. Taču tas noteikti atspoguļo, kā mainās Austrālijas EV tirgus, kas līdz šim bijis ļoti intensīvs.
Industrijas eksperti brīdina par pārdošanas apjomu lejupslīdi, kas ir nepietiekamas infrastruktūras rezultāts, kā arī cilvēku izvēles būt apzinīgiem savos tēriņos.
“Pēkšņi mums ir šis apjoms auto, kas nekustās…tās vienkārši ir pārtraukušas kustību,” saka Victorian Transport Association Pīters Andersons. “Tesla parasti tiek atvestas jau iepriekš pārdotas, taču šie auto nav,” viņš pievieno. “Tās šeit gaida savus pircējus.”
Konkrētās markas auto tirgošanas apjomi visiespaidīgāk ir kritušies tieši aprīlī, neskatoties uz to, ka Tesla veica cenu samazinājumus, lai konkurētu ar augošo Ķīnas tirgu. Atsaucoties uz NRMA datiem, aprīlī veiktie pārdošanas apjomi kritās par 2/3.
Pārdotie Tesla daudzumi krītas konkurences ietekmē
Vispārīgie EV pārdošanas apjomi aprīlī ir kritušies par 5%, tas ir, pēc trīs intensīvas augšanas gadiem. Eksperti apgalvo, ka sektors nespēj attīstīties tālāk par “agrīno adaptācijas fāzi”, norādot uz joprojām topošo uzlādes infrastruktūru un slīdošām tālākpārdošanas vērtībām kā faktoru.
Gada pirmajā daļā, konkurencei saasinoties, Austrālijā dažu EV cenas kritās pat par 18 tūkst. EUR “gandrīz vienas nakts laikā”.
Salīdzinot ar 2022. gadu, 2023. gadā iepirkumi vairāk kā divkāršojās, turpinot 2020. gadā iesākto tendenci. Neskatoties uz nepārtraukto komūnas pieprasījumu, auto eksperts Pauls Mariks Yahoo Finance sacīja, ka cenas vēl nav sasniegušas gala atzīmi. “Es domāju, ka tas vēl turpināsies,” viņš sacīja.
“To visu aizsāka Ķīnas uzņēmumi, kas sākuši ievest arvien lētākus EV, pie kā mēs neesam pieraduši,” Mariks apgalvo. Eksperts arī skaidro, ka uz Austrāliju atceļo kuģi pilni ar Tesla auto, kam uz doto brīdi nav pircēju un “vienīgais veids, kā no tām var atbrīvoties, ir samazinot cenas.”
“Jūs runājat par auto, kas kaut kādā veidā ir zaudējis gandrīz 18 tūkst. EUR vērtību vienas nakts vai vairāku mēnešu laikā bez jebkāda cita iemesla, kā vien pārdot vairāk akciju,” viņš saka.
BYD pārdošanas apjomi pieaug
EV cenu zīme ir atkarīga no izvēlētās markas. Vienā skalas galā ir GWM Ora Standard par 33 tūkst. EUR, taču otrā redzams Porsche Taycan Turbo S par 215 tūkst. EUR.
Dažiem auto, kas atrodas skalas vidū, ir tikuši veikti “nedzirdēti” cenas pielāgojumi. Nissan Leaf kritās no 47 tūkst. EUR līdz 38 tūkst. EUR, taču Tesla Model Y – no 66 tūkst. EUR līdz pat 51 tūkst. EUR.
Taču, neskatoties uz Īlona Maska impēriju, kam pieder vairāk kā puse Austrālijas tirgus vērtības, BYD jeb Build Your Dreams tuvojās straujiem soļiem.
Ķīnas EV ražotājs 2023. gadā savus pārdošanas apjomus Austrālijā palielināja 6 reizes un tagad lepojas ar 14% tirgus vērtības. Globālā skalā tas pašlaik pārdod vairāk auto nekā Tesla. Kāpēc tā?
Gluži kā vairums importēto lietu no Ķīnas, tās ir ievērojami lētas. Ražotāja lētākā auto sākas zem 37 tūkst. EUR, turpretim populārais SUV Atto 3 pieejams sākot no 44 tūkst. EUR – ievērojami ietaupījumi, neizvēloties Tesla modeļus.
Avots: Yahoo!news