Tesla Cybertruck ir klāt: elektriskā auto cena sākas no 55 990 EUR un var nobraukt līdz 547 km

Tesla beidzot atklāj ilgi gaidīto Cybertruck, kas būs pieejams pirmajai klientu kārtai. Taču jaunajam auto ir vēl garš ceļš priekšā.

Četrus gadus pēc debijas, pirmie klienti beidzot saņems Tesla Cybertruck. Auto tika piegādāts apmēram ducim cilvēku greznā pasākuma laikā, kas notika uzņēmuma galvenajā ēkā Austinā, Teksasā. Īlons pareģoja, ka pikaps palīdzēs pietuvināties jaunai, aizraujošākai nākotnei.

Uzņēmums pavēstīja detaļas par auto cenu, nobraukuma iespējām un funkcijām – turklāt daudz kas ir mainījies kopš sākotnēji nosauktajiem cipariem. Pakaļpiedziņas versijas cena sāksies no 55 980 EUR – 2019. gadā kā pirmējo cenu nosauca 36 625 EUR – un ar pilnu uzlādi spēs nobraukt līdz pat 402 km. Taču šī versija būs pieejama tikai pēc 2025. gada.

Ātrāk iepazīt automašīnas varēs jau 2024. gadā. Tesla pasūtījumu lapā optimistiski norādīts – būs divu motoru un trīs motoru “Cyberbeast” versijas. AWD jeb visu riteņu piedziņas Cybertruck cena sāksies no 73 440 EUR, spēs no nobraukt 547 km, uzrāviens 0 līdz 100 km/h tiks sasniegts 4.1 sekundē un maksimālais ātrums būs 180 km/h. Trīs motoru versijas cena būs ap 91 820 EUR, spēs sasniegt 845 zirgspēkus ar spēka momentu 13959 N-m un nobraukt apmēram 514 km.

Pasākuma laikā, Masks palūdza Franzam Von Holzhausenam, Tesla galvenajam dizainerim, vēlreiz demonstrēt bēdīgi slaveno logu stiprības testu no 2019. gada. Toreiz, izmantojot lodīšu gultni, viņš sašķaidīja stiklu ar bruņu pārklājumu. Šajā reizē Franzs meta beisbola bumbiņu – diezgan vāji -, bet toties stikls netika sasists.

Priekš Tesla, pasākums bija neierasti īss. Piedalījās daudz mazāk cilvēku nekā oriģinālajā 2019. gada Cybertruck debijā. Pēc tā, ka Masks pastāstīja par dažām funkcijām, ieskaitot ložu necaurlaidīgo korpusu un dažām snieguma iespējām, viņš nevilcinoties paziņoja par pasākuma beigām – vēlāk gan palīdzēja nelielajam skaitam klientu aizbraukt savos jaunajos auto.

Nepieminēt cenu, iespējams, bija gudra izvēle, tāpēc, ka jaunie cipari ir mazāk pievilcīgi nekā 2019. gadā izziņotās cenas. Klienti noteikti būs apmierināti ar iespēju vilkt dažādas tehnikas un iespaidīgo uzrāvienu.

Kantainā, nerūsējošā tērauda elektriskā mašīna jau sen fascinē Tesla fanus, bet ilgstošā vilcināšanās ir rosinājusi jautājumu rašanos, piemēram, vai auto vispār kādreiz tiks atklāts? Ziņo, ka ražošana bijusi īpaši izaicinoša, galvenokārt tāpēc, ka korpusam tika izvēlēts ļoti ciets nerūsējošais tērauds. Masks uzstāja, ka auto jābūt ložu necaurlaidīgam, kas vēl vairāk sarežģīja procesu.

Dizains ir vēl viens uzliesmošanas punkts. Auto forma un asie leņķi domāti kā signāls, ka Tesla nav ieinteresēta sacensībā ar tradicionālo pikapu tirgu. Tas licis ekspertiem veidot secinājumus, ka, visdrīzāk, Cybertruck ir kā halo (iespaidīgs un unikāls) transportlīdzeklis, vilinot klientus iegādāties šo, nevis uzņēmuma praktiskos auto, piemēram, Model 3 un Y.

Tik tiešām, gaidot pasākumu, Masks centās mazināt klientu ekspektācijas par Cybertruck, brīdinot investorus, ka tā nesāks ģenerēt ienākumus vismaz 12 līdz 18 mēnešus. Līdz 2025. gadam uzņēmums paredz sākt ražot 250 000 automašīnas gadā, taču lielie apjomi radīs ārkārtīgus sarežģījumus.

Oktobrī Masks sacīja, ka “pieprasījums bijis ārpus rāmjiem” un vairāk kā 1 miljons cilvēku maksājuši atgriežamu depozītu 91.82 EUR apmērā, lai rezervētu Cybertruck. Tomēr viņš arī minējis, ka uzņēmums, iespējams, ir pārvērtējis savas spējas. “Mēs izrakām paši sev kapu ar Cybertruck,” Īlons apgalvo. “Ziniet, neviens – vispār, droši vien neviens nevar labāk izrakt sev kapu kā pats.”

Tagad, kad auto ir izlaists, liels fokuss tiks vērsts uz Tesla ražošanu un to, cik ātri uzņēmums spēs nogādāt auto klientu rokās. Kā pienācējs ļoti konkurētspējīgajā tirgū, liela uzmanība tiks pievērsta Cybertruck konkurētspējai ar citiem elektriskajiem pikapiem, gluži kā Ford F-150 Lightning un Rivian R1T.

Taču šie jautājumi var būt strīdīgi, jo nav sagaidāms, ka Tesla ražos ļoti daudz – vismaz sākotnēji nē. Polarizējošais dizains, visticamāk, atturēs plašu pikapu auto klientu loku. Un tā ienākšana elektrisko transportlīdzekļu tirgū, kā aktualitāte lēnām dziest, nozīmē, ka būs daudz mazāk cilvēku, kas meklē milzu daudzstūri uz riteņiem.

No tirgošanās skatu punkta, Cybertruck varētu kļūt par milzīgu hitu. Bet pat tādā gadījumā, tas nekādi nepietuvosies apjomam, kāds ir Ford, Chevy un citu marku pikapiem. Tas, ka Masks izvēlējās ar abām kājām lekt iekšā ienesīgajā un ļoti konkurētspējīgajā tirgū ar unikālu dizainu un sarežģītu ražošanu, šķiet, ir interesanta izvēle – pat priekš vīrieša, kurš ir slavens ar savām interesantajām izvēlēm.

Pēdējā desmitgadē daļa industrijas ir pārslēgusies uz lielāka izmēra auto un tieši pikapi kļuvuši par vieni no pārdotākajiem modeļiem. Uzņēmumi ražo daudz, pārdod daudz un pēc tam gūst peļņu. Šķiet, Tesla nav gatava gūt tādus ieguvumus no Cybertruck.

Avots: TheVerge

Dalies :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Atbildēt

Jaunākie apskati
Tev varētu interesēt